سرویس سینمایی هنرآنلاین: معمولا نیمه دوم سال تولید آثار سینمایی بیش از شش ماه اول است و ترافیک تولید بالا می‌رود. این روزها علاوه بر برخی از آثاری که تولید شده‌اند و مراحل فنی را پشت سر می‌گذارند، برخی از آثار نیز مراحل فیلمبرداری خود را طی می‌کنند و سازندگان این پروژه‌ها امیدوارند فیلم‌های خود را در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کنند.

"لامینور" داریوش مهرجویی

داریوش مهرجویی پس از ساخت فیلم "اشباح" در سال 92 با یک وقفه طولانی و اما و اگرهای بسیار بالاخره فیلم جدید خود را کلید زد. او که مدتی قبل صحبت از ساخت"سنتوری 2" کرده بود، این روزها برای فیلم "لامینور" مشغول کار و فعالیت است. در این فیلم علی نصیریان، سیامک انصاری، علی مصفا، پردیس احمدیه، مهرداد صدیقیان، کاوه آفاق و عزت الله رمضانی‌فر به ایفای نقش می‌پردازند.

مهرجویی و نصیریان

علی نصیریان و داریوش مهرجویی

"لامینور" به کارگردانی داریوش مهرجویی با طراحی گریم عبدالله اسکندری و مدیریت فیلمبرداری بهرام بدخشانی، طراحی لباس گلناز گلشن، طراحی صحنه امیر حسین حداد، برنامه ریزی و دستیار اول کارگردان حمید غفارزاده و دستیاری کارگردان امیر سیدی با مدیریت تولید فواد بوربور و با نویسندگی مشترک وحیده محمدی‌فر و داریوش مهرجویی به تهیه کنندگی رضا درمیشیان جلوی دوربین رفته است.

"خروج" ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی‌کیا دو سال قبل فیلم "به وقت شام" را ساخت و حالا در سومین همکاری با سازمان هنری رسانه‌ای اوج، "خروج" را جلوی دوربین برده است. این فیلم به تهیه‌کنندگی حبیب والی‌نژاد ساخته می‌شود و در خلاصه داستانی از آن آمده است که خروج درباره ساکنان یک روستا است که برای اعتراض به وضعیت‌شان سراغ دولت می‌روند. فرامرز قریبیان، پانته‌آ پناهی‌ها، جهانگیر الماسی، گیتی قاسمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهدی فقیه، سام قریبیان، محمد فیلی، آتش تقی‌پور، اکبر رحمتی، فرزاد حسنی، رامین پورایمان و محسن صادقی‌نسب در این فیلم سینمایی به ایفای نقش خواهند پرداخت.

"کارو" احمد مرادپور

فیلم سینمایی "کارو" به کارگردانی احمد مرادپور و تهیه‌کنندگی حسین صابری به زودی جلوی دوربین خواهد رفت. این فیلم که تازه‌ترین اثرِ سازمان هنری رسانه‌ای اوج و اولین محصول "مرکز فیلم و سریال عصر" است، به نویسندگی فهیمه سلیمانی هم اکنون در مرحله پیش تولید است و مراحل تولید آن بزودی آغاز خواهد شد. تاکنون تنها نام مریلا زارعی به عنوان بازیگر این فیلم اعلام رسمی شده است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی که سومین فیلم مرادپور بعد از "سجاده آتش" و "رنجر" است، آمده، "کارو نوجوان کرمانشاهی بعد از سال‌ها تمرین به تیم ملی کشتی دعوت می‌شود، اما او ..."

"قاتل و وحشی" حمید نعمت‌الله

فیلم تازه حمید نعمت‌الله در ژانر جنایی ساخته می‌شود و فیلمی متفاوت در کارنامه این کارگردان است. "قاتل و وحشی" سومین همکاری حمید نعمت‌الله با لیلا حاتمی بعد از دو فیلم موفق "بی پولی" و "رگ خواب" است و امین حیایی، ستاره اسکندری، شهرام حقیقت‌دوست، عزت‌الله رمضانی فر، علی علایی، سام نوری، یاسمین معینی دیگر بازیگران این فیلم هستند.

"گورکن" کاظم ملایی

یکی دیگر از فیلم‌هایی که این روزها در حال فیلمبرداریست "گورکن" به کارگردانی کاظم ملایی و تهیه‌کنندگی سینا سعیدیان است و ویشکا آسایش، حسن معجونی، مهراوه شریفی‌نیا و گوهر خیراندیش بازیگرانی هستند که تاکنون جلوی دوربین مجید گرجیان مدیر فیلمبرداری این اثر رفته‌اند.

"مردن در آب مطهر" نوید محمودی

برادران محمودی که این روزها فیلم "شکستن همزمان بیست استخوان" را بر پرده سینماها دارند، مشغول فیلمبرداری تازه‌ترین اثر خود "مردن در آب مطهر" هستند. علی شادمان، ندا جبرائیلی، متین حیدرنیا، صدف عسگری، سوگل خلیق، علیرضا آرا، خیام وقار کاشانی و پیمان مقدمی در این فیلم نقش آفرینی دارند. "مردن در آب مطهر" عاشقانه ای از برادران محمودی است و در خلاصه داستان فیلم آمده است چند جوان مهاجر افغان قصد رفتن به اروپا رادارند اما...

فیلم سه کام حبس

پریناز ایزدیار در نمایی از فیلم "سه کام حبس"

"سه کام حبس" سامان سالور

سامان سالور که سال 92 فیلم "تمشک" را ساخته بود قصد دارد هفتمین فیلم سینمایی خود را با نام "سه کام حبس" بسازد. پریناز ایزدیار، محسن تنابنده، سمیرا حسن پور، متین ستوده، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان فر و علیرضا مهران بازیگران این فیلم هستند.

"روز صفر" سعید ملکان

سعید ملکان که در دو سه سال گذشته فیلم‌های "تنگه ابوقریب" و "تختی" را به عنوان تهیه‌کننده روی پرده داشت، قصد دارد اولین فیلم خود را در مقام کارگردان جلوی دوربین ببرد. "روز صفر" با بازی امیر جدیدی به عنوان نقش اصلی و نیز ساعد سهیلی و با فیلمنامه مشترک سعید ملکان و بهرام توکلی به صورت مشترک به نگارش درآمده است.

"درخت گردو" محمدحسین مهدویان

محمد حسین مهدویان در حالی که در انتظار اکران فیلم "ماجرای نیمروز: ردخون" است، این روزها فیلم "درخت گردو" به تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی را نیز در مرحله پیش تولید دارد. پیمان معادی، مهران مدیری و مینا ساداتی، بابک حمیدیان ترکیب بازیگرانی هستند که برای این فیلم اعلام شده‌اند.

"عنکبوت" ابراهیم ایرج‌زاد

ابراهیم ایرج زاد که نخستین ساخته‌اش "تابستان داغ" در سینماها درخشید، این روزها دومین فیلم سینمایی‌اش "عنکبوت" را به تهیه کنندگی جواد نوروزبیگی در تهران جلوی دوربین محمود کلاری برده است. محسن تنابنده، ساره بیات، ماهور الوند، شیرین یزدان بخش، فرید سجادى حسینى و. بازیگران این فیلم هستند این اثر روایت زندگی مردی است که قصد دارد ریشه فساد را خشک کند و در حقیقت آسیب‌ شناسی و نقد نگاه تند است.

"خورشید" مجید مجیدی

یکی از مطرح‌ترین فیلمسازانی که احتمالا در جشنواره فیلم فجر امسال شاهد رونمایی جدیدترین فیلمش خواهیم بود مجید مجیدی است که به تازگی "خورشید" را جلوی دوربین برده است. مجیدی فیلمنامه این اثر را به همراه نیما جاویدی نوشته و جواد عزتی یکی از بازیگران آن است. او در دهمین فیلم سینمایی خود به کودکان کار می‌پرازد و هومن بهمنش را هم به عنوان فیلمبردار انتخاب کرده است.

"آتابای" نیکی کریمی

 "آتابای" به کارگردانی و تهیه کنندگی نیکی کریمی از اواسط تیرماه در خوی، یکی از تاریخی‌ترین شهرهای استان آذربایجان غربی مقابل دوربین رفت و به تازگی فیلمبرداری این اثر به پایان رسیده است. فیلمنامه "آتابای" توسط هادی حجازی‌فر و بر اساس طرحی از نیکی کریمی نوشته شده و هادی حجازی‌فر، جواد عزتی، سحر دولتشاهی و دانیال نوروش از جمله بازیگران آن هستند.

"زنبور کارگر" افشین صادقی

به نویسندگی سعید نعمت‌الله و تهیه‌کنندگی و کارگردانی افشین صادقی است که حمید فرخ‌نژاد، شبنم مقدمی، سعید آقاخانی، حسین مهری، علیرضا آرا، مارال فرجاد، مجید نوروزی، داریوش سلیمی، علی اولیایی و پگاه آهنگرانی در آن بازی کرده‌اند. در خلاصه داستان این درام اجتماعی آمده است: بیوک که سال‌ها پیش زنش را به دلیل اهمال پزشکی از دست داده، در نزاعی کشته می‌شود. حالا دختر او درصدد قصاص قاتل است. در این میان تنها شاهد، دوست دختر قاتل است…

"ملاقات با جادوگر" جمشید بهرامیان

جمشید بهرامیان سال‌ها در عرصه سینما و تلویزیون به‌عنوان دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز فعالیت داشته و فیلم‌های کوتاه متعددی از او در فستیوال‌های جهانی به نمایش در آمده است؛ "ملاقات با جادوگر" نخستین اثر سینمایی بهرامیان محسوب می‌شود. این فیلم هم اکنون توسط امیر مهدی ژوله در حال باز نویسی نهایی است. در خلاصه داستان "ملاقات با جادوگر" آمده است: جناب سرهنگ برادری کن ما رو بگیر، من از خجالتت در میام! مانی حقیقی بازیگر رسمی این فیلم است.

"دوزیست" برزو نیک‌نژاد

به تهیه‌کنندگی سعید خانی که مراحل فنی را پشت سر می‌گذارد. در این فیلم اجتماعی جواد عزتی، هادی حجازی‌فر، ستاره پسیانی، مجید نوروزی، الهام اخوان و پژمان جمشیدی، با حضور مانی حقیقی و سعید پورصمیمی بازی کرده‌اند.

فیلم لتیان

امیر جدیدی و پریناز ایزدیار در نمایی از "لتیان"

"لتیان" علی تیموری

"لتیان" به کارگردانی علی تیموری نیز از فیلم‌هایی است که فیلمبرداری آن به پایان رسیده و در مراحل فنی به سر می‌برد. پریناز ایزدیار، امیر جدیدی و سارا بهرامی در این فیلم بازی کرده‌اند.

حسن فتحی "مست عشق"

فیلمبرداری فیلم سینمایی "مست عشق" به کارگردانی حسن فتحی که تولید مشترکی میان ایران و ترکیه است، بزودی آغاز خواهد شد.  فیلم برشی از زندگی مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و شمس تبریزی را روایت می‌کند و فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی و حسن فتحی نوشته‌اند. شهاب حسینی به عنوان نخستین بازیگر ایرانی فیلم، نقش شمس تبریزی را بازی خواهد کرد.