به گزارش هنرآنلاین، محمد رضا علیزاده ، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان گفت: این مجموعه زندگی ٢٢ تن از مفاخر کرمان از قرن سوم هجری تاکنون است که در قطع پالتویی و با میانگین ٨٠ صفحه چاپ شده و خلاصه آن به زبان انگلیسی ترجمه شده است.

وی افزود: محتوای کتاب‌ها بسته به نوع شخصیت‌ها و تاریخ زندگی ایشان که از مفاخر متقدم یا معاصر باشند تفاوت دارد، گرچه تلاش شده است که همه کتاب‌ها از نظر عنوان‌بندی یکدست، تهیه و تالیف شوند.

علیزاده تصریح کرد: مطالب جمع‌آوری شده کاملاً موثق و از منابع معتبر بوده و در پایان با کتاب‌شناسی کامل آمده است؛ ضمن این‌که بعضی از توضیحات ضروری و یا معادل‌های تلفظی بعضی واژه‌ها در پاورقی ذکر شده است.

وی گفت: شیوه نگارش کتاب‌ها، علمی است؛ ولی زبان نگارش به گونه‌ای است که از نظر روانی و سهولت خواندن، برای عموم مردم قابل استفاده و جذاب باشد، در بخش ترجمه نیز این اصل رعایت شده و مهمترین مباحث کتاب ترجمه شده است.

795006_orig

مجموعه ٢٢ جلدی کتاب‌های زندگینامه مفاخر استان کرمان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان چاپ شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مهمترین عناوین مطالب اصلی هر کتاب عباتند از: عنوان شخصیت، نام و نشان، تخلص، نسب و خاندان، اوضاع تاریخی و زمانه زندگی، زادگاه و زاد روز، دوران کودکی و نوجوانی، دوران تحصیلات، فعالیت‌ها، مسئولیت‌ها، همسر و فرزندان، دین و مذهب، سیرت، دانش‌ها، پایان زندگی، آثار، سبک نگارش، خاطره و دیدگاه‌ها، نمونه آثار، فهرست منابع.