مصطفی خرقه‌پوش تدوین‌گر سینمای ایران در گفتگو با خبرگزاری هنر ایران درباره روند تولید فیلم "دست تنها" گفت: این فیلم‌نامه بعد از تکمیل شدن نهایی دو هفته است که برای دریافت پروانه به شورای صدور پروانه ساخت معاونت امور سینمایی ارائه شده که هنوز این پروانه صادر نشده است.

این تدوین‌گر درباره همکاریش با مسعود کیمیایی در تولید فیلم "دست تنها" عنوان کرد: این فیلم‌نامه بر اساس طرحی از علی اکبر ثقفی نوشته شده است. من در چند فیلم هم که کارگردان و نویسنده درباره داستان فیلم‌نامه مشاوره از من خواستند، نسبت به این کار اقدام کردم و در فیلم "دست تنها" هم در این حد و دادن چند ایده و نظر با مسعود کیمیایی همکاری کردم و در نوشتن فیلم‌نامه نقشی نداشتم.

لازم به یادآوری است، علیرضا زرین‌دست فیلمبردار با سابقه سینمای ایران که ششمین همکاری خود با مسعود کیمیایی در فیلم "دست تنها" دارد پیش از این خبر پیش تولید این فیلم را از اواخر تیرماه داده بود.

داستان فیلم "دست تنها" درباره تلاش مردی زندانی است که برای کمک به دخترش از زندان مرخصی می‌گیرد و درگیر اتفاقات متعددی می‌شود. تاکنون حضور سعید راد، گلچره سجادیه، اکبر زنجانپور و سوگل خالقی برای بازی در این فیلم قطعی شده است.

مصطفی خرقه‌پوش درباره کارهای جدیدش در حوزه تدوین نیز گفت: چند پیشنهاد برای تدوین در سینما داشته‌ام که مشغول بررسی و انتخاب یکی از این کارها هستم.

گفتنی است، آخرین فیلمی که مصطفی خرقه پوش تدوین آن را بر عهده داشته و اکران شده است فیلم "راه آبی ابریشم" به کارگردانی محمد بزرگ‌نیا با بازی بهرام رادان ، عزت الله انتظامی، رضا کیانیان و پگاه آهنگرانی است.