به گزارش هنرآنلاین براساس اخبار رسیده، نخستین جشنواره ملی "شعر دانشجویی" با برگزاری نشستی با حضور اعضای شورای سیاست‌گذاری و جمعی از مدیران جهاد دانشگاهی، به‌طور رسمی کلید خورد. در این نشست که عصر روز گذشته سه‌شنبه 26 شهریورماه در آستانه روز ملی شعر و ادب، به میزبانی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار شد، پوستر، لوگو، سایت و جدول رویدادهای کشوری این جشنواره رونمایی شدند.

اعضای شورای سیاست‌گذاری نخستین جشنواره ملی شعر دانشجویی عبارتند از عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، سعید بیابانکی، کوروش انصاری، علی عبداللهی، پونه نیکوی، مصطفی بصیری، حامد عسکری و علیرضا بهرامی.

این جشنواره به‌همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی، با همکاری دیگر نهادهای فرهنگی و دانشگاهی، در طول دو نیم سال تحصیلی پیش رو برگزار می‌شود و اردوی گردهمایی برگزیدگان آن نیز تابستان سال 1399 برگزار خواهد شد.

دبیری علمی این جشنواره برعهده علیرضا بهرامی و دبیر اجرایی آن نیز دکتر ثریا احمدی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی است.

شرکت در جشنواره ملی شعر دانشجویی که دانش‌آموزان سال آخر دبیرستان نیز به حضور در آن مجازند، کاملا به‌صورت الکترونیکی و مجازی، از طریق سایت و اپلیکیشن جشنواره مقدور خواهد بود و 15 رویداد آن نیز با حضور شاعران و پژوهشگران کشوری و بومی، به‌همراه دانشجویان شاعر یا علاقه‌مند به شعر و ادبیات، در دانشگاه‌های مختلفی از سراسر کشور برگزار خواهند شد.

در مراسم رونمایی جشنواره ملی شعر دانشجویی که با نشست تخصصی اعضای شورای سیاست‌گذاری آن همراه بود، علاوه بر عیسی علیزاده معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی و علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا، جمعی از دیگر مدیران این معاونت محمود علیگو، محمدحسین حسنی و مهدی عباسی و همچنین از دست‌اندرکاران و مسوولان جشنواره نیز سمانه عنبری، فرزین پورمحبی و امیرحسین اسدی حضور داشتند و سخن گفتند.

در این نشست که با تبادل نظر حاضران درباره اولویت‌ها و اصول اجرایی جشنواره ملی شعر دانشجویی همراه بود، از پوستر و نشان جشنواره با طراحی حمیدرضا بیدقی، رونمایی شد.

 

شعرخوانی عاشورایی "رندان تشنه لب" در حوزه هنری

 

به مناسبت ایام عزاداری حسینی، جمعی از شاعران طنز در محفل ادبی "رندان تشنه لب" به شعرخوانی عاشورایی می‌پردازند.

محفل شعر عاشورایی "رندان تشنه لب" روز یکشنبه 31 شهریور از ساعت 17 در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

این محفل که نخستین یکشنبه‌های هر ماه با عنوان "در حلقه رندان" برگزار می‌شود، به مناسبت ایام عزاداری محرم با عنوان "رندان تشنه لب" برگزار شده و در آن اشعاری به مناسبت این ایام توسط شاعران طنز خوانش می شود.

گفتنی است اجرای این برنامه را رسالت بوذری بر عهده داشته و جمعی از شاعران جوان و پیش‌کسوت تازه‌ترین یا شناخته شده‌ترین سروده‌های مناسبتی خود را می‌خوانند.

"رندان تشنه لب" به همت موسسه سپهر سوره هنر و دفتر طنز حوزه هنری برگزار می شود. حضور در این محفل شعر برای عموم علاقه مندان آزاد است.