به گزارش هنرآنلاین، محمد مهدی کاردان، مدیر اجرایی سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی در استان فارس گفت: جشنواره پیامک ادبی رضوی امسال همزمان با میلاد با سعادت حضرت امام رضا(ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمد ابن موسی (ع) در دهه کرامت وارد سومین سال برگزاری خود می شود.

وی افزود: این جشنواره که از سری برنامه‌های دهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می شود.

کاردان اضافه کرد: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار به ویژه ابعاد شخصیت حضرت علی ابن موسی ارضا (ع) در استان فارس برگزار می‌شود.

وی افزود: محور های این جشنواره شامل تک بیت ها و جملات ادبی با موضوع حال و هوای عرفانی بارگاه و صحن و سرای حضرت امام رضا (ع)، تمثیل ها رویا پردازی ها و صور خیال و سایر آرایه های ادبی در شعر و نثر و همچنین زندگی نامه، سفر تاریخی امام رضا (ع) به ایران، جملات کوتاه با الهام از روایات و احادیث مرتبط با امام رضا (ع) است.

کاردان با بیان اینکه متن پیامک باید تک بیت، مصرع یا جمله ای زیبا و تاثیر گذار باشد که برای نخستین بار آفریده شده است گفت: بیت ها و جملات تکراری که پیش از این منتشر شده و یا در سایر جشنواره ها شرکت کرده اند در این رویداد فرهنگی هنری شرکت داده نمی‌شود.

مدیر اجرایی سومین جشنواره پیامک ادبی رضوی در فارس افزود: فقط پیامک های فارسی در این جشنواره پذیرفته می شود و متن پیام های ارسالی باید بین 25 تا 150 کاراکتر (بدون احتساب فاصله بین کلمات و مشخصات ارسال کننده پیامک) باشد که باید نام و نام خانوادگی، نام استان و شماره تماس ثابت و پیش شماره شهرستان در انتهای پیامک درج شود .

وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند پیامک‌های خود را با توجه به شرایط ذکر شده تا پایان ساعت 24 روز چهارشنبه اول شهریورماه سال جاری به شماره 100030711 ارسال نمایند و پس از ارسال پیامک تا 24 ساعت بعد منتظر تاییدیه پیامک ارسالی خود باشند که در صورت عدم دریافت تاییدیه مجدداً پیامک خود را ارسال نمایند.

کاردان ادامه داد: پس از بررسی در هئیت داوران، پیامک‌های برتر انتخاب و از نفرات برگزیده در سطح ملی و همچنین استانی با اهدای تندیس، لوح سپاس و جوایز نقدی توسط مرکز روابط عمومی، اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تقدیر خواهد شد.

انتهای پیام/64