سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، خسرو معصومی فیلمنامه‌نویس و کارگردان، به هنرآنلاین گفت: این کتاب دربرگیرنده مجموعه‌ای از 6 فیلمنامه است که در ۳۰ سال اخیر نوشته‌ام و تا به امروز به دلیل سخت‌گیری‌هایی که دارم منتشر نشده است. این کتاب بی‌شک برای فیلم‌سازان و دانشجویان سودمند خواهد بود.

او افزود: کتاب شامل بیوگرافی، دو یادداشت کوتاه از جواد طوسی و احمد طالبی‌نژاد به همراه 6 فیلمنامه "رسم عاشق کشی"، "جایی در دور دست"،" باد در علفزار می پیچد"،" خرس"، " تابو" و "کار کثیف" است که به همراه شناسنامه فیلم‌ها توسط انتشارات سیب سرخ منتشر می‌شود.

معصومی ادامه‌داد: تمام فیلمنامه‌هایی که نوشته‌ام و فیلم‌هایی که ساختم مضمون اجتماعی دارند و با نوشتن این فیلمنامه‌ها قصد دارم بخشی از مشکلاتی که جامعه با آن درگیر است را به تصویر بکشم و با نشان دادن این مشکلات کمک کنم تا در وضعیت جامعه تغییر مثبتی به‌وجود آید.

خسرو معصومی تصریح کرد: جوانانی که نمی‌توانند آینده‌ای برای خود متصور شوند و در شرایط سختی زندگی می‌کنند، همیشه دغدغه من هستند و این مساله سه‌گانه‌ای را در ذهنم به وجود آورد که "تابو" اولین قسمت آن و  دومی "کار کثیف" نام دارد. فیلمنامه‌ای نیز درباره کولبران نوشته‌ام که به زودی آن را خواهم ساخت.

به گفته معصومی، پژوهش و نگارش هر یک از این فیلم‌نامه‌ها حدود یک سال و نیم زمان می‌برد و برای نگارش آن‌ها تلاش دارد به تمام منابع موجود از زوایای مختلف نگاه کند.

معصومی اضافه کرد: تمام فیلم‌نامه‌هایی که تاکنون نوشته‌ام به جز "پر پرواز "به سفارش خودم بوده است و با توجه به این که برای نوشتن هر فیلم نامه انرژی و زمان زیادی می‌گذارم برای همین برای سایر کارگردان‌ها فیلم‌نامه نمی‌نویسم و اصولا از کار سفارشی خوشم نمی‌آید و فیلمنامه "پر پرواز" را نیز فرزند ناخلف خود می‌دانم.

او ادامه داد: زمانی که فیلمنامه می‌نویسم هر روز از صبح تا شب مشغول نوشتن هستم از این رو دیگر زمانی برایم نمی‌ماند که صرف کار دیگری بکنم و فقط هر از گاهی در کارگاه‌هایی که برای دانشجویان سینما برگزار می‌شود تدریس می‌کنم.

به گفته کارگردان فیلم "باد در علفزار می پیچد" متاسفانه در ایران آن‌گونه که باید به فیلم اجتماعی بها نمی‌دهند و همواره کارگردان‌هایی که تمرکزشان را بر روی موضوعات اجتماعی می‌گذارند با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند و قیمت یک فیلمنامه اجتماعی با یک فیلمنامه طنز که اتفاقا برخی از آن‌ها سر صحنه فیلمبرداری نوشته می‌شود قابل مقایسه نیست.

خسرو معصومی متولد 1334 شهرستان بهشهر، دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران، در سال 1355 فعالیت هنری خود را در سینمای آزاد بندرعباس آغاز و از اوایل دهه 1360 با کارگردانی فیلم‌های کوتاه و بلند ادامه فعالیت داد. او نخستین فیلم سینمایی بلند خود را در سال 1365 با نام "ملاقات" ساخت. مجموعه کارهای سینمایی او عبارتند از "ملاقات"، "دوران سربی"، "آقای بخشدار"، "سفر شبانه"، "دلباخته"، "پرپرواز"، "رسم عاشق‌کشی"، "جایی در دوردست"، "باد در علفزار می‌پیچد"، "خرس"، "تابو" و "کار کثیف" است. این کارگردان مولف تاکنون جوایز متعددی را در جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی از آن خود کرده است.