به گزارش هنرآنلاین کشور ترکیه، کشور اسلامی است که در جنوب باختر آسیا و خاورمیانه قرار دارد. طبق آمار ارائه شده، حدود نود و هشت درصد از جمعیت این کشور را مسلمانان و دو درصد باقی مانده را ادیان مسیحی و پیروان سایر ادیان تشکیل می دهند.

مردم مسلمان کشور ترکیه به دین اسلام بسیار معتقد هستند و اعیادی همانند "عید فطر" و "عید قربان" در این کشور بسیار با شکوه و مفصل برگزار می شود، ضمن اینکه با فرا رسیدن این دو عید، در کشور ترکیه تعطیل رسمی اعلام می شود.
مسلمانان ترکیه در ماه مبارک رمضان از طلوع خورشید تا هنگام غروب آفتاب روزه می گیرند. هر ساله، گردشگران متعددی از سراسر جهان به کشور ترکیه سفر می کنند اما در ماه مبارک رمضان، گردشگران غیر مسلمان کمتر به این کشور سفر می کنند زیرا تمامی رستوران ها، تعدادی از مراکز خرید، سوپرمارکت ها و غیره به احترام ماه رمضان تا زمان افطار بسته هستند و کار نمی کنند اما بعد از افطار به مغازه ها و محل های کار خود مراجعه می کنند.
در سفره های افطار مسلمانان ترکیه معمولا سوپ، زیتون سیاه و غذاهای مخصوصی که با سبزیجات تهیه می شوند، وجود دارند.
مردم ترکیه در ماه مبارک رمضان، همان طور که در تصویر زیر دیده می شود خیابان ها و درختان را آذین می بندند و مساجد را برای این ماه مبارک مهیا می کنند.
در این ماه، کتاب های مقدس مسلمانان برای ترویج دین اسلام و آشنایی هر بیشتر مردم توسط مساجد و مراکز فرهنگی در بین مردم ترکیه پخش می شود. رستوران های ترکیه در این ماه از ظروف خاصی برای استقبال از روزه داران در سحر و افطار استفاده می کنند.
پایان پیام / 91 / ندا فراهانی