به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل طباطبایی‌اشکذری روز دوشنبه ۲۵ شهریورماه در این بازدید ضمن در جریان فعالیت‌های غرفه ایران قرار گرفتن گفت: کتاب مانند قلب در بدن است و یکی از ابزارهای مهم برای انتقال مفاهیم است که تاثیرگذاری بسیاری دارد.

او درباره حضور ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب سوریه، توضیح داد: حضور جدی و پرتلاش ایران در این دوره از نمایشگاه کتاب سوریه قابل‌تقدیر است اما باید تلاش شود تا در دوره‌های بعدی به شکل گسترده‌تر و با تعداد ناشران بیشتری شرکت کند. هم‌چنان که در زمان جنگ ما اولین کشوری بودیم که در کنار مردم سوریه قرار گرفتیم، باید در فعالیت‌های فرهنگی نیز در این کشور پیش‌قدم باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در سوریه در ادامه بازدید خود از غرفه ایران، تصریح کرد: این نهاد آمادگی دارد تا در کنار مسئولان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به فعالیت‌های فرهنگی در سوریه سرعت بخشد.

در ادامه این بازدید نماینده انتشارات بعثت ۲۷، انتشارات فاتحان و رئیس هیات‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس گزارشی از کتاب‌های عرضه‌شده در این نمایشگاه ارائه دادند.

علی ناظری رئیس هیات‌مدیره مجمع ناشران دفاع مقدس، افزود: در ماه‌های آینده نمایشگاه کتاب کودک در سوریه برگزار می‌شود که تلاش می‌کنیم در این نمایشگاه حضور داشته باشیم.