مجید واحدی‌زاده، درباره طرح تاسیس تئاتر شهر در استان اردبیل به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: طبیعتا هر اقدامی در جهت گسترش فضای تئاتری در نفس خود بسیار خوب است مشروط بر اینکه فکر این فعالیت حمایت از تئاتر باشد و مدیریت بسیار درست و مناسبی پشت این کار وجود داشته باشد.

واحدی‌زاده بحث احداث تئاتر شهر در استان‌ها را از اقدامات بسیار تاثیر گذار برای تئاتر شهرستان‌ها دانست و گفت: در صورتی که این سالن‌ها به مفهوم مطلق به هنرمندان استان‌ها اختصاص داده شود باعث پیشرفت هنر نمایش در استان‌ها و اجرای عمومی نمایش‌ها و استمرار این امر می‌شود.

وی در ادامه افزود: در استان اردبیل تنها دو سالن تحت نظارت وزارت ارشاد اردبیل وجود دارد که این سالن ها مختص تئاتر نیستند و یکی از این مکان‌ها تحت عنوان "مجتمع فرهنگی و هنری فدک" که عموما اتفاقات تئاتری ما در آن صورت می‌گیرد برای تامین هزینه‌های خود مجبور به اجاره دادن سالن به ادارات دیگر است و ما حتی برای برگزاری جشنواره‌های استانی نیز با مشکل زمانبندی مواجه هستیم.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی اردبیل بیان کرد: در استانی همانند اردبیل که اجرای عمومی معنای خاصی در طول سال ندارد و تنها آثار جشنواره آن هم با مشکلات زیادی به اجرای عمومی می‌رسند احداث مکانی مختص تئاتر برای هنرمندان تئاتری ضروری است.

وی با اشاره به این موضوع که استان اردبیل دارای قدمتی بیش از صد سال در تئاتر نوین است و در رویدادهای مهم تئاتری داخل و حتی فرامرزی تاثیرگذار بوده است ولی این استان فاقد کارگاه تخصصی و سالن برای تئاتر است تصریح کرد: در همایش مدیران ارشاد کل کشور، که در استان اردبیل هفته گذشته برگزار شد عنوان شد مجتمعی دارای 4 سالن برای فعالیت های تئاتری هنرمندان احداث شود و با اهتمام استاندار اردبیل به این امر، مکانی در حاشیه شهر برای این کار در نظر گرفته شد و با پیمانکار صحبت‌های لازم انجام شده است و فاز اول این پروژه در شهریور 92 و فاز دوم آن شهریور 93 به بهره برداری می‌رسد.

واحدی‌زاده در پایان بیان کرد: اگر احداث این مکان واقعا آن‌طور که مسئولان وزارت ارشاد اعلام می‌کنند و به آن اهتمام دارند اجرا شود هنرمندان شهرستانی از مشکلات مربوط به سالن برای اجراهای خود رهایی می‌یابند و گام‌های موثرتری در عرصه هنر نمایشی کشور برداشته می‌شود.

انتهای پیام/54/53