سرویس مد و لباس هنرآنلاین: مشروح گزارش عملکرد انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب در شش ماهه نخست سال به قلم سید مهدی جوادی رئیس هیئت مدیره انجمن به شرح زیر است:

"1. برگزاری بخش عفاف و حجاب نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم:

اولین اقدام انجمن در سال ۱۳۹۸ مشارکت در برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود. در همین راستا سعی شد تا با مشارکت انجمن و کمک همه اعضا بتوانیم شرایط بهتری را برای فعالان حوزه حجاب ایجاد کنید. به اعتراف بسیاری از همکاران محترم، مخاطبان و مطابق نظرسنجی که در ایام نمایشگاه صورت پذیرفت و همچنین ارزیابی ستاد مرکزی نمایشگاه، انجمن در این مهم موفق بوده و درصد رضایت بسیار بالایی وجود داشته است که جزییات آن در جلسه آتی مجمع عمومی به اطلاع اعضا خواهد رسید.

2. تلاش برای تأمین مواد اولیه:

یکی از موضوعات و دغدغه‌های مهم تولیدکنندگان در اواخر سال گذشته و اوایل امسال موضوع تأمین مواد اولیه به‌ویژه پارچه مشکی بود. در همین راستا انجمن تلاش نمود تا با جلسات متعدد مسئولین محترم را قانع کند که موضوع تأمین پارچه مشکی به‌عنوان یکی از اولویت‌ها می‌بایست در سبد حمایتی دولت تعریف شود، شایان‌ذکر است که نگاه مسئولان امر به موضوع تأمین پارچه چادر مشکی بسیار دور از واقعیت بود و تغییر این ذهنیت اشتباه نیازمند صرف انرژی و زمان زیادی دارد، جلسات متعددی با کارگروه تأمین مواد اولیه وزارت صمت، مجلس شورای اسلامی، بسیج اصناف و دیگر ارگان‌های مؤثر گذاشته شد تا بتوانیم ارز موردنیاز برای تأمین پارچه چادر مشکی را در قالب حمایتی (ارزنیمایی) تأمین کنیم؛ تلاش‌ها در این فقره همچنان ادامه دارد و امیدواریم شاهد نتایج نویدبخشی باشیم.

یکی دیگر از اقدامات انجمن برای تأمین مواد اولیه مذاکره با مدیران کارخانه حجاب شهرکرد برای تأمین پارچه‌ی مشکی تولید این کارخانه به قیمتی ارزان‌تر برای اعضای انجمن بود؛ مدیران کارخانه حجاب شهرکرد در حال حاضر برای خرید حجمی انجمن در صورت ثبت سفارش بالای 300 هزار یارد قول مساعدت بابت تخفیف 20 درصدی داده‌اند که خرید حجمی به این میزان نیازمند تأمین نقدینگی بالایی است و انجمن در حال مذاکره با دیگر ارگانها برای تأمین این نقدینگی در قالب تسهیلات خرید حجمی پارچه از کارخانه است.

3. همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی:

 در جلسه‌ای که هیئت‌مدیره انجمن با رئیس محترم سازمان تبلیغات اسلامی جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین قمی داشت. راهکارهای تعاملات فی‌مابین بررسی شد و بنا شد سازمان تبلیغات متناسب با ظرفیت‌های این سازمان و مأموریت‌های خود به فعالیت‌های انجمن کمک کرده و هم‌افزایی بین دو مجموعه ایجاد شود.

4. همکاری با بنیاد تعاون بسیج:

در جلسه‌ای با رئیس محترم بنیاد تعاون بسیج، دغدغه‌های تولیدکنندگان محصولات حجاب به ایشان منتقل شد که با مساعدت ایشان زمینه‌های همکاری خوبی ایجاد گردیده است، در حال حاضر برنامه‌هایی به بنیاد تعاون پیشنهادشده و در قالب کارگروهی در دست بررسی است.

5. پیگیری تسهیلات تولید برای تولیدکنندگان محصولات حجاب:

با همکاری ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین بنیاد تعاون بسیج، مطالبات جدی از وزیر محترم صمت بابت تخصیص تسهیلات رونق تولید به بخش تولیدکنندگان حجاب صورت گرفته است که امید است بتوانیم در این حوزه نیز شاهد اقدامی مؤثر و ملموس برای اعضا باشیم.

6. ثبت و راه‌اندازی دفتر انجمن:

مراحل ثبت انجمن به پایان رسیده است و در حال حاضر می‌بایست نشست مجمع عمومی انجمن برای ثبت نهایی در وزارت کشور برگزار شود، امیدواریم بتوانیم در هفته آخر شهریورماه یا روزهای ابتدایی مهرماه این نشست را برگزار کنیم.

همچنین مکانی به‌صورت موقت به دفتر انجمن تخصیص پیداکرده است که ان شاالله با حضور اعضا و مشارکت بیشتر آن‌ها در امور انجمن محفلی برای فعالان این حوزه باشد.

آدرس دفتر: میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، پلاک 30 ط 4

7. راه‌اندازی کمیسیون‌های تخصصی انجمن:

با همفکری برخی اعضا و مصوبه هیئت‌مدیره انجمن، مقرر شد تا فعالیت‌های انجمن زین پس در قالب 11 کمیسیون تخصصی پیش برود، اعضایی که با پر کردن فرم‌های عضویت، فرآیند عضویت آن‌ها در انجمن به ثبت رسیده است می‌توانند در هر یک از کمیسیون ها عضو و فعال باشند؛ اسامی این کمیسیون‌ها به شرح ذیل است:

1. کمیسیون داوری، حقوقی و مالکیت معنوی؛

2. کمیسیون توسعه صادرات و بازارهای بین‌المللی؛

3. کمیسیون توسعه کسب‌وکار (مواد اولیه و توسعه ویترین، نمایشگاه‌ها)؛

4. کمیسیون طراحان محصولات حجاب؛

5. کمیسیون تبلیغات و بازاریابی؛

6. کمیسیون نظارت و استانداردسازی؛

7. کمیسیون آموزش و توانمندسازی؛

8. کمیسیون استان‌ها و شبکه‌سازی؛

9. کمیسیون هماهنگی و برنامه‌ریزی راهبردی؛

10. کمیسیون فرهنگی و رسانه ای؛

11. کمیسیون رفاهی و خدمات اجتماعی؛

8. برگزاری اولین جشنواره مردمی محصولات حجاب (هدی):

این جشنواره باهدف هم‌افزایی فعالان محصولات حجاب، شبکه‌سازی، شناسایی ظرفیت‌های مردمی این عرصه، ایجاد زمینه رشد و ارتقا ایده‌ها، طراحی‌ها و محصولات تولیدشده برگزار خواهد شد و درواقع بزرگ‌ترین و تخصصی‌ترین محفل حضور و عرصه رقابتی در حوزه محصولات حجاب خواهد بود که امیدواریم با کمک اعضا شاهد رونق آن در سال‌های آتی باشیم.

و اما چند نکته:

اولا؛ بر خود فرض می‌دانم از همراهی همیشه اعضای محترم مجدد قدردانی و سپاس داشته باشم، از یک‌سو بحران اقتصادی و وضعیت بازار و از سوی دیگر هجمه‌های فرهنگی به مقوله حجاب باعث شده است تا امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتحاد، همدلی و مشارکت همه اعضا باشیم.

ثانیاً؛ با توجه به اینکه در حال حاضر با ساختار کمیسیون‌ها عملاً موضوعات خرد و کلان انجمن قرار است با مشارکت بیشتر اعضا و از طریق همین کمیسیون‌ها به‌صورت تخصصی پیگیری شود، لذا خواهشمندیم همه اعضا در عضویت و شکل‌گیری کمیسیون‌ها مشارکت فعالی داشته باشند، تعداد اعضای هر کمیسیون حداقل 7 نفر است و برای عضویت بیشتر اعضا محدودیتی وجود ندارد، هر یک از اعضا می‌توانند در چند کمیسیون عضو شوند، برای عضویت خواهشمندیم اعضا درخواست خود را در قالب نام و نام خانوادگی، شماره تماس، نام تولیدی (برند) و اسامی کمیسیون‌های درخواستی جهت عضویت، برای جناب آقای سلیمانی و یا سرکار خانم خرمدره در قالب تلگرام یا واتساپ ارسال کنند یا در ساعات اداری به شماره دفتر انجمن (88813624) اطلاع دهند.

ثالثاً؛ جشنواره مردمی محصولات حجاب (هدی)، جشنواره اعضای انجمن و متعلق به همه اعضاست، خواهشمندیم در اطلاع‌رسانی، مشارکت و برپایی این جشنواره که مردمی است و همانند جشنواره مردمی عمار مبتنی بر فعالیت‌های مردم محور خود ما است مشارکت حداکثری داشته باشیم، فراخوان ابتدایی جشنواره را همین‌جا اعلام و در طی روزهای آتی جزییات بیشتری را به خدمت اعضا اعلام خواهیم کرد.

رابعاً؛ دفتر انجمن پاتوقی برای همه اعضاست، اعضای هیئت‌مدیره هم سعی خواهند کرد در یک تقسیم وقت حضوری چشم‌گیر داشته باشند، دفتر انجمن پل ارتباطی همه اعضا با انجمن است که آقای رضایی عهده زحمات آن را خواهند کشید.

 شماره دفتر: 88813624 آدرس: میدان فردوسی، خیابان شهید موسوی، پلاک 30 ط 4

خامسا؛ سایت انجمن درگاهی است برای اطلاع‌رسانی فعالیت‌های انجمن؛ در این سایت بخشی برای معرفی اعضا و قرار دادن لینک سایت‌ها و صفحات مجازی اعضا در نظر گرفته‌شده است، خواهشمندیم اعضای محترم مشخصات تولیدی (برند) خود را به همراه فایل لوگو برای درج در سایت به دفتر انجمن برسانند. فرمی بدین منظور در گروه تلگرامی انجمن -که در زیر توضیح خواهم داد- قرار خواهد گرفت.

 آدرس سایت انجمن: WWW.HIJABPRO.IR

سادساً؛ یک گروه در تلگرام به نام "فعالان محصولات حجاب" تشکیل‌شده است که صرفاً برای اعضایی است که فرآیند عضویت آن‌ها در قالب فرم‌های ثبت نامی در انجمن به ثبت رسیده است، اطلاع‌رسانی‌های جزیی تر ویژه اعضا در این گروه صورت خواهد گرفت و محفلی برای همفکری با اعضا برای موضوعات حوزه تولیدات حجاب خواهد بود، برای عضویت در این گروه و همچنین رسمیت یافتن عضویت در انجمن که مقدمه مشارکت در هر فعالیت و خدماتی است، خواهشمندیم نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام و مدارک اقدام نمایید، ثبت‌نام هم از طریق تماس با دفتر انجمن و هم سایت انجمن امکان‌پذیر است.

سابعاً؛ کانال تلگرامی انجمن به آدرس https://t.me/islamichijab؛ (نه گروه‌ها) و سایت انجمن تنها مراجع رسمی اطلاع‌رسانی انجمن هستند.