مجید مظفری درباره شرایط کاری و پیشنهادات بازیگری‌اش گفت: اگر به تولیدات سینمای ایران در دو-سه ساله اخیر دقت کنید متوجه می‌شوید سطح کاری فیلم‌ها دچار افت شده است. اغلب فیلم‌نامه‌هایی که برای بازی پیشنهاد می شود کار حرفه‌ای و درستی نیست و وقتی که بر اساس این فیلم‌نامه فیلمی هم ساخته می‌شود، طبیعی است که فیلم خوبی نخواهد شد.

بازیگر "مسافران" با تاکید بر این مسئله که اغلب شخصیت‌های فیلم‌نامه‌ها جوان هستند، متذکر شد: در سینمای دنیا در اغلب فیلم‌های شاخص و ماندگار سینما، خط اصلی درام درباره شخصیت‌های میان سال اتفاق می افتد و شخصیت‌های جوان مکمل ماجرا هستند. زیرا شخصیت میانسال تجربه کافی در عشق و زندگی را دارد و همه شخصیت‌های اصلی میانسال هستند. حتی در فیلم های مثل "داستان ویت ساید" و یا "شکوه علفزار" که شخصیت‌های اصلیشان جوان بودند، شخصیت‌های با تجربه ای در فیلم حضوری پر رنگ داشتند که به شکل‌گیری درام کمک می‌کردند.

بازیگر "یوزپلنگ" با اشاره به اینکه خودش هم زمانی جوان بوده و نقش جوان اول را در سینما بازی می‌کرده عنوان کرد: در سال‌های جوانی در فیلم‌هایی مثل "کشتی آنجلیکا" و "آوار" در کنار بزرگانی مثل عزت الله انتظامی و جمشید مشایخی بازی کردم. در این فیلم‌ها شخصیت باتجربه فیلم در ایجاد درام نقش تعین‌کننده‌ای در کنار نقش جوان اول فیلم داشتند و یک هماهنگی میان نقش‌های جوان و میانسال فیلم وجود داشت.

وی ادامه داد: اکنون فیلم‌نامه‌ای به من پیشنهاد می‌شود و بعد از خواندنش با خودم می‌گویم اگر این نقش آدم میانسال از فیلم‌نامه حذف شود چه اتفاقی می افتد؟.به نظرم خیلی از بازیگران سینمای ایران دارند خودشان را مدام در فیلم‌ها تکرار می‌کنند. اغلب شخصیت‌های فیلم‌ها شبیه به هم شده‌اند. در دهه هفتاد در فیلم‌هایی مثل "مسافران" و "سگ کشی" بازی کردم که هیج کدام از نقش‌ها شبیه هم نبودند و الان هم ترجیح می‌دهم در فیلم‌هایی بازی نکنم که بود و نبود نقش آدم میان‌سال‌اش تفاوتی در درام ندارد.