سرویس مد و لباس هنرآنلاین: چندی پیش کمپانی سایز استریم، فروشگاهی را در لندن افتتاح کرده است که تمرکز اصلی آن بر اسکنرهای سه‌بعدی و نرم‌افزار سایز استریم است تا از این طریق اعتبار روش تولیدی جدید برای پوشاک را تأیید کند. کانسپت برند "Formcut" نسبتاً ساده است: فروش محصولات مید تومژر با سایز و تناسب عالی بدون دخالت انسانی در تعیین سایز. روش کار سیستم به این صورت است:

استفاده از اسکنر سه‌بعدی بدن انسان برای ثبت شکل و اندازه‌های بدن 

ثبت سلیقه کاربر در مورد سایز مناسب او توسط GPP و ایجاد آپشن هایی برای شخصی‌سازی برای هر لباس

تعیین بهترین الگو برای مشتری بر اساس داده‌های به‌دست‌آمده از اسکن، سلیقه مشتری و ویژگی‌های مخصوص لباس

 ارتباط مستقیم GPP با کارخانجات TAL سایز استریم که در آنجا سفارش بر اساس خصوصیات مشتری و بهترین الگوی به‌دست‌آمده، انجام می‌شود.

در هیچ‌کدام از مراحل فوق اندازه‌گیری مشتری به‌صورت دستی انجام نمی‌شود و هیچ‌گونه پرو لباس نیز وجود ندارد و مشتری تنها 15 دقیقه در فروشگاه حضور خواهد داشت و کل این تجربه به‌صورت دیجیتال خواهد بود.

size-stream-3d-body-scanning-technology

هرچند که فروشگاه تازه تأسیس در لندن یک فروشگاه کوچک است اما تأثیر آن بر صنعت پوشاک بسیار زیاد بوده است. کل فرایند تولید لباس از اسکن تا کارخانه تا مشتری به‌صورت دیجیتال بوده و  تمرکز کارمندان فروش نیز به‌جای اندازه‌گیری و سایز کردن لباس بر روی ویژگی‌های محصول، کیفیت پارچه و استایل مشتری خواهد بود.

این فروشگاه انقلابی در تجربه خرید کردن به وجود آورده است. در فاصله‌ای که مشتری لباس خود را درآورده و دوباره آن را به تن می‌کند که احتمالاً چند دقیقه طول می‌کشد اسکن گرفته می‌شود اما زمان پردازش این اسکن حدود 30 تا 40 ثانیه است. تعداد لباس‌هایی که برای انتخاب در معرض دید مشتری قرار می‌گیرد نیز محدود است چون این عقیده وجود دارد که تعداد انتخاب‌های زیاد باعث سردرگمی مشتری می‌شود.

چنین فناوری‌هایی این پتانسیل را دارند که در بخش‌های مشخصی از چرخه‌های طراحی تغییراتی ایجاد کنند. چرخه‌های طراحی و تولید موجود ممکن است تا 50 هفته هم طول بکشد اما با افزایش استفاده از طراحی‌های سه‌بعدی و تصویرسازی کاهش این زمان اجتناب‌ناپذیر است. وقتی تیم طراحی این امکان را داشته باشد که لباس را بر تن مدل‌های اسکن شده از افراد واقعی ببیند، درنتیجه مراحل اضافی مربوط به ‌اندازه‌گیری و غیره حذف خواهد شد. علاوه بر آن باوجود اشکال زیاد و مختلف از بدن انسان، نه‌تنها زمان انجام فرایند کاهش می‌یابد بلکه کیفیت آن نیز بهتر می‌شود.

بعضی از کمپانی‌ها نیز از آواتارها برای آزمایش نمونه‌های سه‌بعدی استفاده می‌کنند.

این مطلب بر گفته از متنی ترجمه‌شده در سایت نساجی امروز است.