سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "خاندان چن چی" نوشته آنتونن آرتو و پرسی بیشی شلی با ترجمه بهزاد قادری و شهرام نراقی به کارگردانی امین سعدی از 24 شهریور ماه ساعت 19:30 در سالن شماره یک عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی علی کشوری، میثم جهانگیری، آرام نیک بین، نسیم ایمانی، محمد محمد زاده، شبیر رامتین، مصطفی برات‌پور، بهروزصیامی، نیما منصوری، رامک نوروزی، علی کاشمری و رزا ارجمندی هستند.

امین سعدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه و اجرای آن گفت: به نظرم این نمایشنامه اثری متفاوت است و سال‌هاست که اجرایی از این نمای شنامه در تهران نشده است. این اثر نمایشی چالش‌های بسیاری دارد و لازمان، لامکان و جهان شمول است. این کار به لحاظ بصری نیز جذابیت‌های بسیار و تصاویر و مفهوم فوق‌العاده‌ای دارد که می‌شود مضمون آن را در این زمان خاص به تمام دنیا تعمیم داد.

او خلاصه داستان نمایش "خاندان چن چی" را اینگونه توضیح داد: این نمایش داستان خانواده‌ای است که پدر خانواده کنت چن چی نام دارد. او که در هدایت خانواده را برعهده دارد در طول زمان جنایت‌های بسیاری انجام می‌دهد و هر چه بیشتر پیش می‌رود شرارت‌هایش بیشتر می‌شود و او به نوعی جنایات خود را لاپوشانی می‌کند. کنت چن چی عاقبت به دست خانواده کشته می‌شود.

کارگردان نمایش "دولوروسا" درباره میزان وفادارای‌اش در اجرا به نمایشنامه عنوان کرد: این نمایشنامه دو نویسنده به نام‌های آنتونن آرتو و پرسی بیشی شلی دارد و ما در از هر دو متن برای اجرا استفاده کردیم. پس از 5 ماه تحقیق و یافتن متن اصلی از یکی از دانشگاه‌های ایتالیا، نمایشنامه توسط شهرام نراقی دستیارم، مجدد ترجمه شد. براین اساس دو ترجمه از بهزاد قادری داشتیم و یک ترجمه از شهرام نراقی. ما در اجرا به داستان اصلی این نمایشنامه وفادار بودیم و تا جایی که امکان داشت با توجه به شرایط کنونی تغییراتی را در آن اعمال کردیم.

او ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش 7 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی این اثر یادآور شد: در اجرای این نمایش تاکیدمان بیشتر بر نورپردازی، طراحی لباس، تصویر و حرکت است. فضای اجرایی فضایی مدرن به تناسب تماشاگر امروزی طراحی شده است و فضای کلاسیک متن از بین رفته است.

سعدی درباره طراحی صحنه نمایش "خاندان چن چی" اظهار کرد: طراحی صحنه نمایش برگرفته از خطوط مثلثی شکل معماری گوتیک است. خطوط مثلثی شکل تو خالی در این نمایش نشان از خشونت، قدرت و برتری جویی دارد و مفاهیم نمایشی در قالب یک درخت آمده است. رنگ‌های استفاده شده در صحنه نقره‌ای و خاکستری براق است و ایجاد جلوه بصری می‌کند.

او درباره موسیقی نمایش گفت: موسیقی‌های نمایش انتخابی است  و روی آن کار شده است.

امین سعدی در پایان خاطرنشان کرد: این نمایش با هزینه شخصی گروه تولید شده و ما تهیه‌کننده نداریم و امیدوارم مورد حمایت مخاطبان تئاتر قرار گیرد.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: امین سعدی، دستیار کارگردان: شهرام نراقی، افکت، صداگذاری و موسیقی: عرفان سرهنگیان، صدابردار: ایمان سرهنگیان، نورپرداز: مجید عابری، طراح نور: علی تابع امام، طراح صحنه: امین سعدی، ساخت دکور: محمود صادقی، طراح گریم: مها دوستی، دستیار گریم: الین سپهری، طراح حرکت: امین حسن زاده، طراح و ساخت ماسک: مهدی محمدی، طراح لباس: متین کیمنش، دوخت لباس: رکسانا دهری، دستیار لباس: پریا سلمانی و فرزاد هدایت نوری، طراح پوستر، بروشور و گرافیست: خورشید آزادی، منشی صحنه و برنامه‌ریز: بهار کشاورزی، دستیار صحنه: محمود پورسالاری و عباس وزیری، مدیر روابط عمومی: رسول شهبازی، مدیر هماهنگی: مونا نظری، عکاس: مهدی آزادبخت، عکاس پشت صحنه: سحر خیراله، ساخت کلیپ اجرا: بوتیگ خلاق آسوریگ و تبلیغات: آژانس تبلیغاتی روزگار نوین.

علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند به منظور تهیه بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.