سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهدی فرد قادری کارگردان پلان- سکانس 145 دقیقه‌ای "جاودانگی " (1393) این روزها علاوه بر این که در انتظار اکران فیلم جدیدش "بی‌وزنی" است، تهیه‌کنندگی فیلم ویدیویی "پسر" را نیز بر عهده دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم و دیگر فعالیت‌های خود گفت: در تلاش هستیم "بی‌وزنی" را پاییز امسال اکران کنیم. این روزها مشغول تهیه فیلم "پسر" به نویسندگی و کارگردانی نوشین معراجی هستم که اواخر هفته کلید می‌خورد. "پسر" یک درام کمدی است که فضای مینیمال دارد و معراجی پیرو فیلم‌های کوتاهش این فضا را تجربه می‌کند.

فرد قادری ادامه داد: بخشی از بازیگران فیلم، تئاتری هستند و بخشی از آموزشگاه‌ها. ما سراغ بچه‌های بااستعداد رفتیم که تاکنون نتوانستند در صحنه حضور داشته باشند. بازیگر چهره در این فیلم نداریم. "پسر" فضایی خاص داد و قصد داریم با این پروژه چند چهره جدید به سینما معرفی کنیم.

او درباره قصه این فیلم نیز اظهار کرد: "پسر" درباره تنهایی آدم‌هاست. داستان درباره پسری است که مادرش را از دست داده و سعی می‌کند با آدم‌های مختلف ارتباط برقرار کند و در آن‌ها به دنبال ردی از مادرش می‌گردد.

فرد قادری با اشاره به اینکه پروانه فیلم ویدئویی است، درباره وضعیت اکران "پسر" پس از آماده شدن، گفت: ما فیلم می‌سازیم تا لذت ببریم و به خاطر فلان جشنواره فیلم یا مسائلی از این دست کار نمی‌کنیم. پس از ساخت، فیلم را به جشنواره‌ها و گروه‌های مختلف اکران، پیشنهاد خواهیم داد.

او در پاسخ به این سؤال که فیلم از نظر فرم تا چه اندازه به آثار خود او نزدیک است، عنوان کرد: کاملاً متفاوت است و برخلاف فیلم‌های من، روایت کاملاً خطی دارد. "پسر" به یک دغدغه بزرگ می‌پردازد. چند سال پیش نیز یونسکو اعلام کرد که جهان به سمتی در حال پیشروی است که افراد هر روز تنهاتر می‌شوند و باید با هم گفت‌وگو کنیم.

این کارگردان که پس از "بی‌وزنی" یک فیلم کوتاه هم ساخته است، درباره این فیلم توضیح داد: فیلم کوتاه "لذت‌های گناه‌آلود" را پس از "بی‌وزنی" کار کردم. مجید مظفری و یاسر جعفری بازیگران اصلی آن هستند و به‌تازگی آماده نمایش شده است. یک فیلم کاملاً فانتزی است و برای خودم باحال‌ترین فیلمی است که تا به حال ساخته‌ام.