سرویس سینمایی هنرآنلاین: غزاله سلطانی فیلمساز که سال گذشته فیلم سینمایی "پرسه در حوالی من" را روی پرده سینماها داشت، این روزها با همراهی پیام کرمی مشغول نگارش یک فیلمنامه جدید با حال و هوایی زنانه است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین دراین‌باره اظهار کرد:  نگارش فیلمنامه "پروا" تقریباً در مراحل پایانی است. ما همچنان در حال جور کردن شرایط تولید هستیم و هنوز به‌طور جدی وارد مرحله پیش‌تولید نشده‌ایم. چندان عجله‌ای هم برای تولید ندارم و بیشتر به دنبال رضایت از فیلمنامه هستم تا بعد پشیمان نشوم که چرا زمان بیشتری صرف آن نکردم.

سلطانی درباره زمان شروع فیلمبرداری این پروژه توضیح داد: زمان مناسب فیلمبرداری "پروا" پاییز و زمستان است که به حال و هوای فیلم نزدیک است. امیدوارم تا آن زمان شرایط ساخت فیلم فراهم شود. "پروا" یک رئال اجتماعی زنانه است و برگرفته از  شخصیت اصلی فیلم است، اما متأسفانه به‌تازگی متوجه شدم که فیلمی به این نام ساخته شده است و ما باید نام فیلم را علیرغم میل باطنی تغییر بدهیم.

سلطانی در ادامه به قصه فیلم و این که تا چه اندازه می‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند، اشاره کرد و افزود: موضوع  فیلم درباره دختر جوانی است که وارد ساختمانی می‌شود و اتفاقاتی برایش پیش می‌آید. برای اکران فیلم قطعاً به  سینمای داستانی و فروش در گیشه فکر می‌کنیم، ضمن این که دوست دارم مردم کارم را ببینند و آن را دوست داشته باشند. این اهمیت بیشتری دارد چرا که موضوع از دغدغه همه ما بخصوص خانم‌ها  می‌آید و اگر تلنگری به مخاطب زده شود بسیار خوب است.

کارگردان مستند "من عزتم، بچه سنگلج" درباره طرح رده‌بندی سنی در سینما نیز بیان کرد: از نظر تربیت فرهنگی این رده‌بندی لازم است اجرایی شود. وقتی فیلم "مغزهای کوچک زنگ‌زده" را در سینما می‌دیدم پدر و مادری را دیدم که همراه فرزند خردسالشان در سالن حضور داشتند و آن بچه دائماً از مادرش در مورد اتفاقات فیلم سؤال می‌پرسید و این وحشت‌انگیز بود. بچه‌ها ذهن کنجکاوی دارند و می‌توانند این کارها را به شیوه‌های مختلف تجربه کنند و این خودش می‌تواند منجر به اتفاقات جبران‌ناپذیر شود، اما این که خانواده‌ها خود باید انتخاب کنند و ممکن است به این رده‌بندی سنی توجهی نداشته باشد به فقر فرهنگی ما برمی‌گردد و به خیلی از مسائل که ریشه عمیق‌تری دارند.