سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، رمان "پیاده" داستان یک زن در تهران است. زنی که به همراه همسرش در سال‌های ابتدایی انقلاب برای زندگی از روستایی از کرمان به تهران آمده‌اند. همسر این زن به زندان می‌افتد او می‌ماند با فرزندی که هنوز به دنیا نیامده و فقری که تاب و توان زندگی را از او می‌گیرد و اتفاقاتی غیرمنتظره که در پیش است.

در فصل هفتم رمان "پیاده" می‌خوانیم: "خورشید به خون نشسته. دل او هم پر از خون است. قلبش شکسته. گورانی‌ها قلبش را شکسته‌اند. خورشید می‌رود که در دل کویر پنهان شود. او هم می‌رود تهران تا خودش را گم‌وگور کند. از گوران گریخته، از کرمان هم می‌گریزد. باید تا می‌تواند خودش را از خویش و آشنا پنهان کند. هر چه می‌کوشد از همین‌هاست که قدیم‌ها گفته‌اند گوشتت را بخورند، استخوانت را بیرون نمی‌اندازند. حتم مردم قدیم این طور بوده‌اند، وگرنه او که اگر شبانه از گوران فرار نکرده بود، خانواده کرامت و خانواده خودش وسط گوران سنگسارش می‌کردند. غلام عباس گفته بود که مجازاتش کم کم سنگسار است."

کتاب "پیاده" که در مدت کوتاهی به چاپ سوم رسیده در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 30هزار تومان توسط نشر چشمه به فروش می‌رسد.

17150732-ff77-4ed7-9d88-639d173c111a

انتشار چاپ دوم "بی‌ریشه" با ترجمه محمد قاضی

کتاب "بی‌ریشه" شامل چند مجموعه داستان است که با ترجمه محمد قاضی به چاپ رسیده.

این مجموعه داستان کوتاه، آثاری از نویسندگان مطرح جهان را دربرمی‌گیرد. کتاب با مقدمه غلامرضا امامی با عنوان "محمد قاضی، زوربای ایرانی" آغاز می‌شود و با داستان‌های "افسانه آتش‌فشان" اثر میگل آنخل آستوریاس، "یک قطعه بی‌عنوان" اثر آندره موروا، "الیاس" نوشت گراتزیا دلدا، "بی‌ریشه" نوشته نیکلای هایتوف، "صیادان ماه" نوشته پی‌یر آبستگی، "من نمی‌خواهم بمیرم" اثر ژرژ گوی و "اتاق آبی" نوشته پروسپه مریمه ادامه پیدا می‌کند.

از ویژگی‌های کتاب این است که در آغاز هر یک از داستان‌ها، بیوگرافی نویسنده آن نیز ارائه شده است.  

چاپ دوم کتاب "بی‌ریشه" در شمارگان 550 نسخه و با قیمت 38هزار تومان توسط انتشارات کتاب پنجره با طرح‌هایی از مرتضی ممیز و پرویز کلانتری منتشر شده است.

a6998ab7-63ef-416c-83ff-f7763324e68b