سرویس استان‌های هنرآنلاین: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه جشنواره سراسری شعر غدیر بعد از گذشت ۴ سال برگزار خواهد شد، گفت: این جشنواره به‌صورت ملی و به میزبانی استان فارس اجرا خواهد شد.

صابر سهرابی، زمان برگزاری مراسم اختتامیه این جشنواره را دهه ولایت و امامت سال آینده اعلام کرد و افزود:‌ در دهه ولایت و امامت امسال فراخوان این جشنواره اعلام شد و تمام شاعران آیینی سراسر کشور می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

وی با یادآوری اینکه این جشنواره با همکاری جهاد دانشگاهی فارس و بنیاد بین‌المللی غدیر اجرا می‌شود، گفت: از دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر درخواست کرده‌ایم تا دبیرخانه دائمی این جشنواره در استان فارس قرار گیرد.

مدیرکل ارشاد فارس بیان کرد: این جشنواره در قالب‌های شعر کلاسیک، نیمایی و ترانه برگزار خواهد شد و هر کسی می‌تواند ۵ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کند.

وی با اشاره به موضوعات و محورهای این جشنواره گفت:‌ حماسه غدیر، غدیر و پاسداری از حریم اهل بیت(ع)، غدیر و نهج‌البلاغه، غدیر و وحدت جهان اسلام، غدیر و امامت، علی(ع) و نهج‌البلاغه، زندگی حضرت علی(ع)، نقش علی(ع) در تاریخ غدیر و انقلاب از جمله موضوعات این جشنواره هستند.

سهرابی یادآور شد: جوایز بسیار خوبی برای این جشنواره در نظر گرفته شده است به طوری که به نفر اول هر بخش ۴ میلیون تومان، نفر دوم ۳ میلیون تومان و نفر سوم ۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

الهه بهرامی