سرویس سینمایی هنرآنلاین: سانیا سالاری بازیگر تئاتر و تلویزیون که با سریال "دلدادگان" به شهرت رسید، به‌تازگی بازی در مستند داستانی "مدگ‌ها" را به پایان رسانده است.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره مستند "مدگ‌ها" که به زبان بلوچی "ملخ‌ها" معنی می‌دهد گفت: "مدگ‌ها" یک مستند داستانی درباره ملخ‌ها و حمله آن‌ها به کشور است که شرایط عجیبی را برای محیط زیست، طبیعت و زیست انسان‌ها به وجود می‌آورد و ما در این مستند به حمله آن‌ها و  نحوه مبارزه و چگونگی آن می‌پردازیم. "مدگ‌ها" را سعید لطفی تهیه و فرود عوض‌پور کارگردانی کرده‌ است.

سالاری ادامه داد: اسم کاراکتر من در این مستند بهار است و من تنها بازیگر غیربومی پروژه هستم. اتفاقاتی که پیش می‌آید و شرایط مبارزه و کنجکاوی بهار باعث می‌شود بیننده با او همراه شود. داستان ملخ‌ها به‌واسطه این شخصیت روایت می‌شود. یعنی او در موقعیت قرار می‌گیرد و از جایی این ماجرا دغدغه بهار می‌شود که قصه را پیش می‌برد.

او در پاسخ به این سؤال که چطور شد بازی در یک فیلم مستند را پذیرفت، عنوان کرد: وقتی داستان را برای من مطرح کردند از آن خوشم آمد، چون این مسئله برایم مهم بود. "مدگ‌ها" مستندی است که محیط زیست، طبیعت و انسان را با هم در برمی‌گیرد. حمله ملخ‌ها و مضرات آن برای زندگی انسان‌ها و طبیعت در تاریخ ایران سابقه طولانی دارد، ضمن این که منطقه چابهار شرایط انسانی پیچیده‌ای دارد و این برای من حائز اهمیت بود.

سالاری افزود: همه ما پیش از این درباره حمله ملخ‌ها خوانده یا شنیده‌ایم و چیزهایی در این رابطه می‌دانستیم، اما من به همراه کارگردان کار و چند نفر دیگر از عوامل این پروژه یک هفته زودتر به چابهار رفتیم تا شرایط را ببینیم و با حقیقت ماجرا مواجه شویم. از آنجا که این اتفاق در گذشته رخ داده، نیازمند اطلاعات بودیم. این که زاد و ولد ملخ‌ها به چه شکل است، چطور حمله می‌کنند، شرایط تکثیر آن‌ها چگونه است و ... همه اهمیت داشت.

وی همچنین اظهار کرد: در حال حاضر فیلمبرداری تمام شده و کار در مرحله تدوین قرار دارد. احتمال زیاد "مدگ‌ها" در جشنواره سینما حقیقت حضور خواهد داشت اما از تلویزیون نیز پخش خواهد شد.

بازیگر "دلدادگان" درباره سایر فعالیت‌های خود نیز توضیح داد: در حال حاضر کار خاصی انجام نمی‌دهم و اگر فرصتی باشد نقاشی می‌کنم. پیشنهادهایی داشتم، اما آنچه دغدغه من باشد در این پیشنهادها نبود.