سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین، این کتاب شامل دو مجلس "بخشش" و "پریزاد" از سری برنامه‌های سیاه‌بازی است. ستاد برگزاری جشنواره نمایش‎های آیینی و سنتی برای بزرگ‎داشت سیاه‎پوش فقید سعدی افشار، این دو بازی‎نامه را به عنوان نقش محوری که او در شکل‌گیری آن‌ها تاثیری بسزا داشته به چاپ رسانده.

مجلس "بخشش" در چهار پرده پاییز سال 1391 با روایت قصه توسط زنده‌یاد سعدی افشار به صحنه رفته است. تنظیم اجرای آن توسط زنده‌یاد رضا رضامندی براساس یک نوار صوتی و تصویری پیاده شده است. میرزاحسن، یوسف، خواجه همایون، خواجه نعمان، خواجه یونس، خواجه برهان، خواجه یاور، خواننده، حاکم، ندیم اعظم، زهره دختر حاکم و رعنا ندیمه بازی‌سازان این اثر هستند.

مجلس سیاه‌بازی "پریزاد" نیز توسط کوروش جهانشاهی و براساس نسخه موجود در آرشیو اسناد کتابخانه تئاترشهر تنظیم شده است و با روایت مرحوم سعدی افشار به صحنه رفته است. "سیاه"، "پری"، "نگهبان"، "سلطان" و "ملکه" بازی‌سازان این اثر به شمار می‌آیند.

کتاب "دفتر تقلید 4" مجالس سیازه‌بازی "بخشش" و "پریزاد" به روایت سعدی افشار به کوشش مهدی صفاری‌نژاد، رضا رضامندی و کوروش جهانشاهی به ضمیمه تصویر در شمارگان 1000 نسخه و با قیمت 15هزار تومان توسط انتشارات نمایش نشر یافته است.

744e896f-8978-4641-8c40-5bfd2ea92eea