ستار اورکی، آهنگساز موسیقی فیلم در گفتگو با خبرنگار موسیقی هنرآنلاین گفت: "نگاهی به آسمان" عنوان یک مستند داستانی است که ساخت موسیقی آن به عهده من است و هم اکنون در مرحله ضبط به سر می‌برد.

وی با اشاره به اینکه این فیلم تا پاییز به نمایش در می‌آید، افزود: موسیقی کل متن و تیتراژ این مستند داستانی را من ساخته‌ام و کارگردانی آن به عهده هادی محقق است که با موضوعیت خاصی به ساخت این فیلم اقدام کرده است.

اورکی با تاکید بر اینکه موضوع فیلم در خصوص مسایل انسانی و ماورایی است، گفت: محوریت داستان بر اساس منطقه‌ای به نام دهدشت در حوالی کهکیلویه و بویراحمد است که با کم آبی مواجه است. مردم این منطقه بی آبی مطلق را به دلیل خشم خداوند می‌دانند و مدام در حال دعا خواندن برای بر طرف شدن بی آبی هستند تا باران ببارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تحقیقاتی در مورد آداب و رسوم مردم این منطقه در مواقع بی بارانی داشته‌ام و نیز با مشورت با کارگردان، احساس کردم موسیقی خاصی باید برای این فیلم بسازم که کاملا بازگو کننده احساس مردم به بی‎بارانی و دعاها و نواهای آنها باشد.

این آهنگساز تاکید کرد: به این ترتیب به یک موسیقی محلی ایلیاتی بختیاری رسیدم که آنچه در من جاری شد و نوشتم، نواهایی فولکلور بود که همراه با ارکستر خاص هماهنگ و اجرا شد. این موسیقی بسیار نزدیک به فضای فیلم است.

پایان پیام/43