به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان زیباسازی شهر تهران، برزین ضرغامی با بیان این مطلب افزود: با توجه به اینکه تالار وحدت در ایام ماه محرم و صفر برنامه‌های کمتری به نسبت سایر ایام سال دارد، در نتیجه بهترین فرصت برای اجرای کامل عملیات عمرانی مربوط به بهسازی و کف سازی محور شهریار به عنوان مهم‌ترین مسیر اتصالی دو تالار رودکی و وحدت به مرکز تئاتر شهر است.

او ادامه داد: بزرگی و وسعت پروژه پهنه فرهنگ و هنری رودکی قاعدتاً با موانع و مشکلاتی در طول اجرا روبه رو می‌شود که هر هفته جلساتی با دستگاه‌های متولی با هدف بررسی این موانع و ارائه راهکارهای مؤثر برای بهبود روند کمی و کیفی عملیات اجرایی و عمرانی این پروژه برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران بیان کرد: یکی از موضوعات در اجرای این پروژه حفظ و احیای درختان قدیمی و کهنسال واقع در محور شهریار و سایر بخش‌های این پهنه است.

وی با تأکید بر اینکه هدف سازمان زیباسازی به عنوان متولی اجرای پروژه پهنه رودکی حفظ و در صورت لزوم احیای درختان کهنسال این محدوده به عنوان میراث طبیعی و حفظ فضای سبز موجود است، یادآور شد: خوشبختانه با توجه به حساسیت‌هایی که برای حفظ درختان و فضای سبز در مجموعه مدیریت شهری وجود دارد، مشاور پهنه رودکی به گونه‌ای طراحی‌های مربوط به کف سازی در محور شهریار را انجام داده است که نیازی به جابه جایی درختان کهنسال واقع در این محدوده نیست.

ضرغامی با اشاره به احیاء و مرمت بناهای تاریخی و واجد ارزش به عنوان دومین موضوع مهم در اجرای پروژه پهنه فرهنگی و هنری رودکی تأکید کرد: با همکاری سازمان‌های متولی به ویژه شهرداری منطقه 11 احیاء و مرمت خانه‌های تاریخی در حال انجام است.

به گفته وی، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده تلاش می‌شود تا طی دو ماه پیش رو عملیات عمرانی و سنگ فرش مربوط به محور شهریار و ضلع جنوبی پهنه رودکی از ابتدای خیابان حافظ تا خیابان خارک خاتمه می‌یابد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران تلاش شهرداری تهران برای تکمیل پروژه فرهنگی و هنری رودکی را یکی از کارهای ماندگار در این دوره مدیریت شهری دانست و گفت: تلاش داریم تا دو سال آینده تمامی کارهای مربوط به تکمیل پروژه رودکی را انجام دهیم تا این پهنه به عنوان پلازای بزرگ فرهنگ و هنر شهر تهران در اختیار هنرمندان و شهروندان قرار گیرد.

ضرغامی با اشاره به وظایف 11 دستگاه متولی در پهنه فرهنگی و هنری رودکی افزود: تمامی سازمان‌ها وظایف خود را انجام داده‌اند و اکنون سازمان زیباسازی به عنوان متولی اجرای این پروژه و شهرداری منطقه 11 به عنوان تسهیلگر فعالیت می‌کنند.