سرویس موسیقی هنرآنلاین: دومین آلبوم علی سعیدی و محمد سعیدی دو برادر خواننده موسیقی دستگاهی معروف به دوقلوهای آواز ایران به‌زودی منتشر می‌شود.

علی سعیدی درباره فعالیت‌هایشان توضیح می‌دهد: فعالیت رسمی ما در زمینه موسیقی با خواندن در مراسم‌های مذهبی و به‌ویژه تعزیه‌خوانی با بزرگان تعزیه ایران نظیر علی‌محمد حجازی، هاشم فیاض، عباس جواهری، علاءالدین قاسمی، رضا مشایخی، اسماعیل محمدی و... آغاز شد.

او ادامه داد: همزمان با اجرای تعزیه در کلاس‌های فضل‌الله شاهزمانی (از شاگردان استاد جلال ناج اصفهانی و مهدی یاوری) شرکت کردیم و ضمن فراگیری ردیف‌های آوازی، در محضر استاد شاهزمانی با ظرایفش آشنا شدیم. سپس همکاری خود را با گروه دلنوازان به سرپرستی و آهنگسازی امیر اسلامی آغاز و کنسرت‌های خود را در اصفهان و تهران به نفع کودکان مبتلا به تالاسمی برگزار کردیم.

این خواننده اضافه کرد: اولین آلبوم ما با نام "ارگ خاموش" سال 93 منتشر شد و سعی می‌کنیم دومین آلبوم خود را سعی تا پایان سال منتشر کنیم.

او تأکید کرد: این آلبوم شامل پنج قطعه موسیقی با کلام و یک قطعه آواز ایرانی است. تا امروز دو قطعه از این آلبوم با نام "نگاری منی" و "گل رنجیده" منتشر شده است.

این هنرمند در پایان گفت: قطعه "نگاری منی" ترانه‌ای بر اساس لهجه اصفهانی نوشته شده و خوانش آن نیز بر اساس همین زبان است.