سرویس معماری هنرآنلاین: فرزاد نقیب‌زاده، مدرس دوره سه بعدی سازی طراحی مبلمان در مدرسه معماری آنیما درباره برگزاری این دوره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در زندگی مدرن امروز، مبلمان یکی از مهم‌ترین وسایل زندگی روزمره به شمار می‌رود که می‌تواند بر نحوه زندگی و حتی بازدهی فکری و روانی افراد تأثیرگذار باشد.

او افزود: در واقع مبلمان و طراحی داخلی عنصر مهمی در راستای بهبود زندگی افراد و افزایش عملکرد معماری به عنوان یک هنر در زندگی روزمره به شمار می‌روند؛ ما نیز با همین نگاه دوره طراحی مبلمان به کمک نرم‌افزار راینو را برگزار کردیم.

این مدرس تصریح کرد: این دوره یک کارگاه فشرده طراحی بود که طی دو روز و به شکل تمرین محور برگزار شد تا تمامی افراد شرکت‌کننده مسلط به زبانی مشخص جهت پروراندن و بیان فرمی ایده‌ها شوند.

نقیب‌زاده خاطرنشان کرد: در این دوره نگاه ما به این نرم‌افزار همانند یک زبان با ویژگی‌های ساختاری بود و سعی کردیم که با تمرینات هدفمند، هنرجویان را قادر سازیم که با فکر کردن به مدیوم جدید خود وارد شوند بنابراین پس از اتمام این دوره آموزشی هنرجویان یک هفته فرصت داشتند تا با انجام تمرینات هدفمند تسلط خود را افزایش داده و وارد مرحله دوم که دو روز فشرده طراحی محصول بود، شوند.

او شخصیت‌بندی را از جمله عناصر مهم در طراحی مبلمان دانست و بیان کرد: در مرحله بعدی ما سعی کردیم، شرایطی را فراهم کنیم که طی آن، هنرجویان با توجه به ویژگی‌های شخصیتی گروه‌بندی شده و تفکر طراحی آموزش را دنبال کنند.

این معمار ادامه داد: در این دوره آموزش به نحوی پیش رفت که هر گروه توانستند پروسه طراحی را با توجه به کانسپت خود شروع کنند و با استفاده از نرم‌افزار راینو به توسعه و بسط آن بیاندیشند. همچنین پس این دو روز، گروه‌ها یک هفته زمان داشتند تا محصولات خود را به کمک راینو مدل‌سازی سه بعدی کنند و تمامی محدودیت‌های ساخت و ارگونومیک و ویژگی‌های بازار هدف احتمالی را در طرح خود مد نظر قرار دهند.

نقیب‌زاده افزود: در مرحله بعدی کلیه هنرجویان وارد مرحله سه روزه ساخت و ارائه اثر خود شدند. در نهایت نیز این آثار جهت ساخت نهایی، توسط دفتر فنی گروه رست بررسی شدند تا مرحله تولید آن‌ها نیز مد نظر قرار گیرد.

او درباره خروجی این کارگاه بیان کرد: خروجی این دوره ۵ پروژه با سبک‌ها و ویژگی‌های مختلف بود که هر کدام در روز آخر توسط هیئت ژوری شامل اساتید و چهره‌های شاخصی چون: مهرداد ایروانیان، علی سوداگران، علیرضا امتیاز و علی هنرور مورد داوری و نقد و بررسی قرار گرفت.

نقیب‌زاده از ساخت آثار این کارگاه خبر داد و گفت: آثار نهایی در این کارگاه پس از اصلاحات نهایی توسط گروه رست به صورت پروتوتایپ ساخته و نمایش داده خواهند شد.