به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جامعه گردشگری الکترونیکی ایران، تقی حسین‌زاده گفت: اگرچه امروزه فعالیت در حوزه گردشگری با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژی و دانش بنیان تغییر کرده با این حال تجارت الکترونیک در صنعت گردشگری نیز، مانند هر تکنولوژی دیجیتالی یا بازار خریدِ و فروش دیگری بر قوانین و مقرراتی استوار است که نیازمند رعایت و حفظ شئونات آن است.

او ادامه داد: تغییر فعالیت‌های سنتی گردشگری به فعالیت‌های آنلاین فعلی یک ضرورت محسوب می‌شود اما؛ این فرصت نباید به عنوان یک ابزار در دست افراد سودجو قرار گرفته و موجب تخریب این صنعت پویا شود.

حسین‌زاده گفت: با توجه به ضرورت رقابت حرفه‌ای سامانه‌های آنلاین در زمینه فروش تور، هتل و بلیط پرواز گفت: صنعت گردشگری یک صنعت خدماتی است و نیاز به تجربه و اعتمادسازی دارد که بسیاری از فعالان حوزه گردشگری به ویژه سامانه‌ها با فعالیت چند ساله توانسته‌اند به این مهم دست یابند.

دبیرجامعه گردشگری الکترونیکی ادامه داد: ورود اشخاص و موسساتی که وجوه سرگردان را به بهانه توسعه گردشگری، کارآفرینی و استارتاپ بودن به صنعت گردشگری وارد می‌کنند و با حراج‌های بی‌ضابطه و زیرفروشی زمینه‌های آسیب به فعالان صنعت گردشگری و مراکز اقامتی و هتلداری کشور را فراهم کرده و موجب اخلال در کسب کار گردشگری می‌شوند برکسی پوشیده نیست.

او همچنین گفت: لذا جامعه گردشگری الکترونیکی ایران ضمن هشدار و تذکر به مراکز یادشده، در راستای صیانت از حقوق اعضا و فعالان این عرصه، درصورت مشاهده رفتار غیرحرفه‌ای هرسامانه متخلف را به کلیه مراجع قانونی و ذی‌ربط منعکس و تاحصول نتیجه پیگیری می‌کند.