سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "بنیامین اند می" نوشته هیوا امینی و رضا غیور به کارگردانی هیوا امینی از 2 شهریورماه ساعت 18:30 در عمارت روبرو، روی صحنه است و  بازیگران این اثر نمایشی رضا غیور، مروارید کاشیان و محمد فراهانی هستند. هیوا امینی که اکنون دانشجوی رشته تئاتر عروسکی است، پیش از این در چند اثر نمایشی ایفای نقش کرده است و نخستین تجربه کارگردانی خود را با نمایش "بنیامین اند می" پشت سر می‌گذارد.

هیوا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده نگارش نمایشنامه "بنیامین اند می" گفت: ایده اولیه این اثر براساس اتفاقات یک روز از زندگی ‌یک دانشجوی رشته نقاشی شکل‌ گرفت. موضوع این نمایش درباره دانشجویی است که دغدغه‌هایی در ‌‌زندگی شخصی خود دارد تا بتواند در روند زندگی خود تغییری ایجاد کند اما موانعی وجود دارند که او را وارد چالش‌هایی با خود و با دیگران‌ می‌کند...

او درباره سبک و فضای اجرایی این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: اکثر صحنه‌های‌ نمایش به صورت مستند و با استفاده از ارجاعات زمانی و مکانی دقیق تمرین شده و در فضای کار سعی بر استفاده از فضاهای واقعی و تا حد زیادی ساده و مینی‌مال شده است تا بتوان از جزییات بامزه و طنزی که در زندگی واقعی هم هست در کار استفاده کرد، بنابراین نمایش را در دسته کارهای رئال می‌توان قرار داد.

امینی ضمن اشاره به اینکه از ابتدای سال ۹۸ نگارش متن آغاز شد، عنوان کرد: ابتدا توصیف مکان و کاراکتر‌پردازی را شروع کردیم و از آنجا که‌ رضا غیور دیگر نویسنده نمایشنامه، علاوه بر نگارش نمایشنامه جزء بازیگران نیز هست، تمرینات را همزمان با نگارش متن شروع کردیم و حدوداً ۳ ماه تمرین داشتیم که اکثرا به ساده‌سازی فضاها و خلاصه کردن آن‌ها پرداختیم تا سوژه اصلی ما که روایت داستان زندگی بنیامین بود از دست نرود...

این کارگردان جوان درباره انتخاب عمارت روبرو به منظور اجرای این اثر اظهار کرد: علت اصلی من برای انتخاب عمارت روبرو اتمسفر ویژه پلتفرم این مجموعه بود که می‌تواند تداعی‌گر هر مکانی باشد. به ویژه اینکه بخش اعظمی از اتفاقات نمایش در همین مکان‌ می‌افتد و بیشتر سعی کردیم با وسایل ساده مکان‌های دیگر را نیز بازسازی کنیم.

او درباره موسیقی این نمایش گفت: در انتخاب موسیقی صرفاً به پررنگ کردن اتمسفر کلی فضا فکر کردیم و حتی از آمبیانس محیط خیابان هم استفاده کردیم.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: الهام بهرامی، مدیر تولید: محمد فراهانی، گروه کارگردانی: عرفان معصومی، روابط عمومی: مریم رودبارانی و طراح پوستر و بروشور: محمدرضا روحانی نژاد.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.

.