به گزارش هنرآنلاین، مراسم بزرگداشت استاد کیخسرو خروش از اساتید برجسته هنر خوشنویسی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین اشراقی نوه حضرت امام خمینی (ره)، حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی، احمد مسجدجامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران، دکتر برزین ضرغامی مدیر عامل سازمان زیباسازی شهر تهران و جمعی از هنرمندان و علاقمندان به هنر در موزه خوشنویسی ایران برگزار شد.

در این مراسم پیام سید حسن خمینی در نکوداشت استاد کیخسرو خروش توسط حجت‌الاسلام شاهمرادی  قرائت شد.

شاهمرادی گفت: آیت الله سید حسن خمینی کتاب دیوان شعر حضرت امام (ره) را به استاد کیخسرو خروش تقدیم کردند و در ابتدای آن این متن را نوشته‌اند: 

بسمه تعالی

تقدیم با کمال احترام به استاد معظم حضرت آقای کیخسرو خروش

سرآمد هنر معاصر ایران که عشق به ایران و ارزش‌های مردم این سرزمین و احترام به کرامت انسان و روح دینداری که در آثار او همواره هویداست.

سپس احمد مسجدجامعی در این مراسم گفت: استاد خروش، استاد هنرهای خوشنویسی و نقاشی است و همیشه سعی بر حفظ حریم هنرها داشته‌اند. تقریبا ما در سنت و فرهنگ‌مان کمتر شخصیتی را داریم که با حوزه‌های نقاشی و خوشنویسی آشنایی داشته و آنها را درهم نیامیخته باشد.

وی با بیان اینکه خیلی کشورهایی که با ایران رابطه خوبی ندارند به هنر ایران احترام می‌گذارند، ادامه داد: هنر، باعث سرافرازی ایرانیان است و همه را وادار به تعظیم در برابر عظمت مردم این کشور می‌کند.

مسجدجامعی تصریح کرد: استاد خروش نماد فرهیختگی ایرانیان است. کسانی که خط و خوشنویسی می‌شناسند، می‌دانند که اساتیدی مانند این استاد بزرگ، هنر خوشنویسی را به مردم ایران و جهان معرفی کردند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: در رده‌های بالای هنری کسانی مانند استاد کیخسرو خروش وجود دارند اما استاد خروش هم به نقاشی و هم به خوشنویسی تسلط دارند و مبانی هر دو را در کنار هم رعایت می‌کند.

وی افزود: نکته دیگر این است که استاد میراث‌دار هنر کهن ایرانیان است. نقاشی و خط همیشه با هم عجین بوده اند، اما استاد هیچ‌گاه خط و نقاشی را با هم نیامیختند و در کتاب‌آرایی نیز از ارزش‌های ویژه‌ای بهره برده‌اند.