به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه عکس "جنگ خاموش" در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران دایر است. این نمایشگاه گزیده‌ای از مجموعه عکس‌های مهدی حسینی با عنوان "جنگ خاموش" درباره تحریم‌های دارو و دلالان دارویی در کشور است که در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران دایر است.

سید مهدی حسینی با اشاره به برگزاری این نمایشگاه اظهار داشت: ‌تحریم‌های دارویی ایران برای بیماران خاص و خانواده‌‌شان خیلی سخت بود، گران شدن دارو وکمیاب شدن آن باعث شد برخی توانایی خرید دارو را نداشته باشند که در برخی موارد باعث مرگ بیمار می‌شد.

او ادامه داد: تحریم‌های دارویی جنگی خاموش و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای بود که بیماران و خانواده‌های آنان را مظلومانه قربانی دلالان تحریم‌ها کرده بود.

این هنرمند افزود: پدر خودم نیز مبتلا به بیماری سیروز کبدی بود و ما در تحریم‌‌های دارویی قرار داشتیم، همین موضوع برای من انگیزه شد و تصمیم گرفتم تا این تحریم را به تصویر بکشم، تعداد 55 فریم عکس از زندگی بیماران خاص و دردها و رنج‌های درونشان را به تصویر کشیدم که 18 قطعه آن در گالری محیطی خانه هنرمندان به نمایش درآمده است.

حسینی گفت: این عکس‌ها نه تنها بیان دردها و رنج‌ بیماران است بلکه به جریان‌های اجتماعی آن روزهای ایران نیز توجه دارد و معضلات اجتماعی‌ که تنها یکی از جنگ‌های خاموش جامعه‌ ما در ده سال گذشته است را به نمایش گذاشته شده است. در تهیه این مجموعه محمدمهدی رحیمیان، فرهاد سلیمانی، محمد نوروزی، سعید کیائی، محمد حسین ایروانی و مرضیه شفیع خانی همکاری کردند که از آنها تشکر می‌کنم.

نمایشگاه عکس "جنگ خاموش" که با حمایت چاپ کوفا برگزار شده است، تا 30 شهریور درگالری محیطی خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

 

"گستره" در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه "گستره" با نمایش 34 اثر از 17 هنرمند معاصر با موضوع هنر انتزاعی در دو گالری پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران دایر است.

در معرفی این نمایشگاه که به کوشش فرناز شعار و مهتاب مفید گردآوری شده، آمده است: "آبستره‌ تجربه‌گرای ایران هنوز جوان‌تر از آن است که بتواند فاصله‌‌ لازم برای تبدیل شدن به تاریخ را در اختیارمان قرار دهد. تاریخ گذشته است و آبستره‌ ایران هنوز در لحظه‌ حال استمراری خود در میان مرزهای بی‌پایان هنر انتزاعی به جد و جهد در حرکت است. از این رو در لحظه‌ اکنون شاید باید پیش از هر حرف و سخنی این گستره‌ پرشور سیال و روان میان عینیت و ذهنیت را در سکوت به تماشا نشست. تماشایی که خود سهمی عظیم در تبدیل حال به گذشته خواهد داشت. گستره تلاشی است برای ایجاد یک لحظه در تاریخی که آبستره‌ ایرانی در حال تکوین آن است."

مینا نادری هنرمند حاضر در نمایشگاه، درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه 2 اثر ارائه کرده‌ام که موضوع آن هنر انتزاعی است و در واقع هنر انتزاعی به هنری گفته می‌شود که برداشتی از ذهن سوژه از دنیای خارج را نشان می‌دهد که در این دنیا وجود ندارد و تنها از ذهن انسان بیرون می‌آید. در واقع سعی داشتم در این نمایشگاه پلی میان نقاشی انتزاعی و نقاشی ایرانی زده باشم، همچنین نشان دهم که هنر آبستره در چه مقعطی قرار دارد.

او بیان داشت: یکی از ویژگی های این نمایشگاه؛ تنوع بالای آثار است و علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان می‌توانند در هر فضایی از نمایشگاه با یک اثر انتزاعی متفاوت مواجه شوند.

نمایشگاه "گستره" تا 12 شهریور در دو گالری پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران دایر است.