به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب، آیین بزرگ‌داشت بهروز عزبدفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی در چهارمین برنامه "عصر کتاب استانی" به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

بهروز عزبدفتری متولد ۱۳۱۷ در تبریز  و دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه تبریز است. کتاب‌های "آبگینه بر دوش و باران سنگ؛ برگردان انگلیسی اشعار برگزیده شاعران معاصر ایران"، "نعل در آتش ( هفده گفتار در حوزه‌های ادبیات و زبان‌شناسی)"،  |ادبیات و بازتاب آن"، "زبان و ذهن کودک"، "درباره نوآم چامسکی" و "روان‌شناسی هنر" از جمله آثاری است که از او به چاپ رسیده است.

خلیل سلطان القرایی در سال ۱۳۲۹ در شهر تبریز به دنیا آمد. او دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت را پس از عزیمت به فرانسه از دانشگاه میرای فرانسه شهر تولوز در سال ۱۳۵۹ کسب کرد و از سال ۱۳۶۱ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه تبریز در گروه علوم تربیتی مشغول به کار شد. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های "مرزبان نامه"، "فلسفه تعلیم و تربیت و آرای تربیتی"، "یادنامه میرزا جعفر سلطان القرایی" و "در جست‌و‌جوی معنای زندگی" اشاره کرد.

حسین دوستی متولد ۱۳۳۸ در اهر انتشار کتاب را از سال ۱۳۷۳ و با اثر "تاریخ و جغرافیای ارسباران" آغاز کرد. کار تحقیق و تالیف کتاب را عمدتا در موضوع ارسباران شناسی و به طور پیوسته ادامه داد. از جمله آثار او می‌توان به "ادبیات مرثیه در ارسباران"، "هم‌صدایی با شهریار"، "نگاهی به تاریخ و جغرافیای ارسباران"، "مشتاقی و مهجوری: یادنامه مفاخر و مشاهیر آذربایجان"، "عاشورا سرایی" و... اشاره کرد.

سلسله برنامه‌های "عصر کتاب استانی" در راستای برنامه‌های سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تحقق شعار "ایران فقط تهران نیست" و توجه موسسه خانه کتاب به اهالی قلم، مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان ها  برگزار می‌شود.

موسسه خانه کتاب پیش از این در برنامه "عصر کتاب استانی" از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، محمودرضا اکرامی فر، زنده یاد حاج داراب بدخشان، احمد عضدی و حسین مسرت تجلیل کرده است.

آیین بزرگ‌داشت بهروز عزبدفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی سه شنبه 5 شهریور ماه ساعت ۱۸ در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به چهار راه آبرسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تالار خاقانی برگزار می‌شود.