به گزارش هنرآنلاین، مراسم رونمایی آلبوم "روزنامه" به خوانندگی، ترانه‌سرایی، آهنگسازی و تنظیم صادق هدایتی، عضو گروه دالون روز شنبه دوم شهریور با حضور او، مهدی سلیمی و علی رضوی (تهیه‌کنندگان آلبوم) پویان احمدی (مدیر تولید) و مجید رشیدی‌فر (نوازنده گیتار الکتریک) در سرای محله جهاد برگزار شد.

صادق هدایتی در ابتدای این مراسم گفت: باید از موزیسین‌های واقعی که در این عرصه فعالیت می‌کنند تا هنرشان را به گوش شما برساند، حمایت شود تا فعالیت‌هایشان ادامه‌دار باشد. گروه دالون از سال ۹۶ شروع به فعالیت کرد و در ادامه نوازنده‌های بسیاری در این گروه حضور پیدا کردند و ما تمریناتمان تا ابتدای امسال ادامه داشت.

این نوازنده و آهنگساز درباره انتشار این آلبوم به‌صورت شخصی توضیح داد: از ابتدا قرار بر این بود که آلبوم "روزنامه" به‌عنوان اثری از گروه دالون منتشر شود، اما بنا به دلایلی نتوانستیم این کار را انجام دهیم. به همین خاطر آلبوم به‌صورت شخصی به انتشار رسید.

هدایتی درباره تغییرات اعضای گروه از ابتدای فعالیت تاکنون بیان کرد: نوازندگانی که در سبک موسیقی راک فعالیت می‌کنند علاقه دارند از ابتدا برای آن‌ها منافع مالی داشته باشد در صورتی که در فعالیت گروهی باید تمامی شرایط را پذیرفت اما دوستان تمایلی به پرداخت هزینه‌های تولید کارها نداشتند و بسیاری از نوازنده‌ها با این سؤال مواجه بودند که آیا فعالیت در این گروه برایشان نتیجه‌ای خواهد داشت یا خیر.

وی با انتقاد از نبود حمایت مالی از گروه‌های فعال در سبک راک از روند صدور مجوز نیز گله کرد و گفت: تاکنون هیچ حمایت مالی از من و گروه نشده است. ما حتی برای اخذ مجوزهای لازم برای انتشار آلبوم نیز با مشکلاتی مواجه بودیم، تا جایی که قطعه آخر آلبوم برای دریافت مجوز شعر، هشت مرتبه اصلاحیه خورد. نهایتاً تصمیم به تغییر شعر این اثر گرفتیم و شخصاً ترانه‌ای روی این کار نوشتم تا موفق به دریافت مجوز شدیم.

علی رضوی تهیه‌کننده آلبوم "روزنامه" در ادامه بیان کرد: باید یکسری شرایط موجود را بپذیریم و بر اساس همین شرایط حرکت کنیم. گاهی دیدگاه‌ها با شرایط حاکم متفاوت است. از طرفی کار گروهی در ایران با مشکلات و سختی‌های خودش مواجه است. شاید بتوان گفت هنرمندان با ذهنیت شخصی خودشان وارد این عرصه می‌شوند و کارشان را تولید می‌کنند، در صورتی که واقعیت با تفکرات این دوستان فاصله دارد.

رضوی همچنین با گلایه از شرایط موجود گفت: موسیقی خاص (سبک‌های راک، جز و ...) زیر سایه موسیقی پاپ قرار گرفته است و متأسفانه باید بگویم که مردم گوششان بد می‌شنود. البته که جامعه به این نوع موسیقی پاپ که امروز شنیده می‌شود نیز نیاز دارد، اما باید از موسیقی خوب هم حمایت شود.

در ادامه پویان احمدی اظهار کرد: به‌شخصه دوست دارم از موسیقی درست حمایت شود. همه ما برای این موسیقی از جیبمان هزینه و از مخارج زندگی‌مان کم می‌کنیم تا یک اثر هنری را به گوش مخاطبان برسانیم.

در پایان مراسم آلبوم "روزنامه" رونمایی شد.

این آلبوم دارای هشت قطعه به‌ نام‌های "عشق و هنر"، "دعا کن"، "گرگ پیر"، "لاکچری"، "ناقوس"، "روزنامه"، "پرسه در خواب" و "درخت" به خوانندگی، ترانه‌سرایی آهنگسازی و تنظیم هدایتی است و مهرنوش بختیاری، محمدامین عطیف، مجید رشیدی فر، سعید نیای محمدی و امیر عسگرپور در کنار این هنرمند حضور دارند.

همچنین پویان احمدی (گیتار باس)، مصطفی فتحی (گیتار آکوستیک)، فرهاد حقی، مجید رشیدی فر، سعید شیخی و شایان بزرگی (گیتار الکتریک) و داریوش میهن‌دوست (ساکسیفون) در کنار صادق هدایتی (پیانو) به‌عنوان نوازنده به هنرنمایی پرداختند.