به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، میزان فروش سینمای ایران در پنج ماه ابتدایی سال به ١٦٦ میلیارد و ٦٢١ میلیون و ١٥١ هزار تومان رسید و در این مدت ١٤ میلیون و ٥٥٠ هزار و ٨٢ نفر به تماشای فیلم‌های در حال اکران نشستند.

این در حالی است که در سال گذشته، میزان فروش پنج ماه ابتدایی سال معادل ١٣٢ میلیارد و ١٨٤ میلیون و ٢ هزار تومان و تعداد تماشاگران ١٥ میلیون و ٢٠٤ هزار و ٣٧٣ نفر بود.

بر اساس بررسی‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، با توجه به افزایش میزان فروش فیلم‌ها در سال ٩٨، میزان افزایش فروش فیلم‌ها در پنج ماه ابتدایی سال نسبت به مدت مشابه در سال ٩٧ بیست و شش درصد رشد داشت، اما تعداد تماشاگران در پنج ماه ابتدایی امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته چهار درصد کاهش داشت.

میزان فروش سینمای ایران در مردادماه سال ٩٨ معادل ٢٣ میلیارد و ٥٤٧ میلیون و ٧٠٧ هزار تومان بود و دو میلیون و ٥٢ هزار نفر به تماشای فیلم‌های اکران شده نشستند. این در حالی است که مرداد سال گذشته میزان فروش فیلم‌ها ٢٨ میلیارد و ١٦١ میلیون و ٦٤٢ هزار تومان بود و سه میلیون و ٢٢١ هزار ٧٣٣ نفر به تماشای فیلم‌ها نشستند. در مقایسه، میزان فروش فیلم‌ها در مرداد امسال ١٦ درصد کاهش داشت و همچنین با کاهش ٣٦ درصدی مخاطب همراه بود.

نمودار میزان فروش پنج ماه اول سال های 95 تا 98