سرویس سینمایی هنرآنلاین: چهارمین روز جشنواره فیلم‌های کودکان ونوجوانان با برگزاری ورک‌شاپ‌ها و کارگاه‌های مختلف، نمایش فیلم، برگزاری دو بزرگداشت و همچنین نشست خبری فیلم "بازیوو" برگزار شد.

در عصر روز گذشته از مریم سعادت و مهین جواهریان دو بانوی هنرمند فعال در عرصه کودک و نوجوان تقدیر شد.

در ابتدای این مراسم لیلی رشیدی که سابقه هم بازی بودن با مریم سعادت را پیش از این بارها در آثار تلویزیونی داشته است، گفت: از ته دل افتخار می‌کنم که در مراسم بزرگداشت خانم مریم سعادت هستم، من افتخار این را داشتم که همیشه در کنار او باشم، وقتی بازیگر بودند کنارشان بودم، وقتی کارگردان بودند در کنارشان بودم و وقتی عروسک‌گردان بودند هم کنارشان حضور داشتم.

رشیدی با اشاره به "قصه‌های تابه‌تا" و همکاری‌اش با مریم سعادت توضیح داد: در "قصه‌های تابه‌تا" خانم سعادت نقش اعظم خانم را بازی می‌کردند و پس از پایان نقش عروسک‌گردان زی‌زی گولو می‌شدند و این تفاوت آنی نقش‌ها برای من بسیار جذاب و شیرین بود. این لحظات شیرین هرگز از یاد من نمی‌روند و امیدوارم ایشان سال‌های سال در حوزه کودکان و نوجوانان کار کنند.

در ادامه سید جواد هاشمی نیز درباره این بانوی هنرمند به ایراد سخن پرداخت و مرضیه برومند یار قدیمی مریم سعادت با پیامی تصویری از او یاد کرد. سپس نوبت به مهین جواهریان رسید که به گفته روانبخش صادقی جواهر انیمیشن ایران و مادر سینمای انیمیشن می‌توان او را نامید چرا که بسیار آثار ارزشمندی در این عرصه تولید کرده‌اند.

در خاتمه این مراسم نیز علیرضا تابش دبیر این دوره از جشنواره به همراه محمدمهدی عسگرپور، سیدجواد هاشمی، پوران درخشنده، عبدالله علیمراد، لیلی رشیدی، حامد جعفری و جهانبخش سلطانی از این دو بانوی هنرمند تقدیر و تجلیل کردند.

در ادامه روز چهارم فیلم‌های " پسردریا"،" بیست و سه نفر"،"عشق سینما"،" گنج یرماک"،" سرخابی"،" بازیوو"،" اینجا خانه من است"،"فیلم‌های کوتاه"،" داستان‌های باغ جادویی آنتون کرینگز"،" دم اسببی و مرد خوابالو"،" لوییز و لوکا- ماموریت ماه"،" اقیانوس پشت پنجره"،" حلزون نقاش"،" خرس معرکه"،" قطار آن شب"،"سفر سبز"،" شب آفتابی"،" خواب‌های خط خطی"،" سیم ششم"،" بنیامین"،" مرداب"،" سوپریوفی"،"کفش میخی"،" هایدی"،" جوانمردان"،" کودکان کار و روستا" به روی پرده سینماهای شهر اصفهان رفتند.

این روزها حال و هوای شهر اصفهان کاملا متفاوت است و جشنواره و آثار خاطره‌انگیز سینمای کودک فضای شهر را سرشار از رنگ و شادی کرده است.

خاتمه بخش روز چهارم اکران فیلم "بازیوو" به کارگردانی امیرحسین قهرایی بود که با استقبال بسیار خوبی همراه شد. سالن اکران فیلم پر از کودکان و نوجوانان اصفهانی بود که فضای شادی را در سالن نمایش رقم زد. پس از اکران فیلم نیز نشست پرسش و پاسخ این فیلم در سینما ساحل برگزار شد و عوامل فیلم به سوالات خبرنگاران نوجوان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ گفتند.

امیرحسین قهرایی کارگردان این فیلم در ابتدای جلسه گفت: این فیلم به گروه سنی خردسال تعلق دارد و به بیانی دیگر هدف از ساخت این فیلم ایجاد فضایی شاد و مفرح برای کودکان است.

وی با اشاره به ریتم قابل توجه فیلمنامه "بازیوو" ادامه داد: سکانس به سکانس این فیلم همراه با اتفاقات هیجان‌انگیز است که بیننده را از تماشای فیلم خسته نمی‌کند. این فیلم فضای موزیکال دارد و با اجرای موزیک‌های شاد خواهان تاثیرگذاری مثبت در ذهن کودکان است تا فارغ از اتفاقات و سختی‌های موجود برای آنان شادی را به ارمغان آورد.

همچنین سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده فیلم "بازیوو" اظهار کرد: این فیلم محصول همه عوامل اجرایی است و اگر هرکدام از عوامل این فیلم نبودند در کار اشکال ایجاد می‌شد.

در ادامه میثم معراجی تهیه‌کننده اجرایی فیلم تصریح کرد: با اینکه بسیاری از ویژوال‌ها آماده نشده بود به احترام جشنواره مجبور شدیم به سرعت فیلم را اکران کنیم و این فیلم محصول موفق یک کار گروهی است.

سلمان خورشیدی نویسنده فیلم نیز در بخش دیگری از این نشست عنوان کرد: قبل از آماده‌سازی ایده فیلم به دنبال این بودیم تا دنیای واقعی را وارد دنیای فانتزی کنیم و باتوجه به این ایده، ورود در دنیای بازی‌ها مطرح شد.

وی در پایان یادآور شد: در این فیلم دنیای دیجیتال در تعامل با دنیای واقعی است تا بر محوریت خانواده اتفاقات جذابی در این فیلم رخ دهد و تلاش کردیم اتفاقی متفاوتی را در سینمای کودک رقم بزنیم.

سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان تا 4 شهریورماه در شهر اصفهان در حال برگزاری است.