سرویس موسیقی هنرآنلاین: جمعه اول شهریور در بیست و دومین روز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با اجرای نفرات راه‌یافته به بخش سنتور، بخش موسیقی دستگاهی این دوره جشنواره به پایان رسید.  

هنرمندان جوان در این روز مقابل هیئت داوران شامل مینا افتاده، سیامک آقایی، مجید کیانی، پشنگ کامکار و رضا شفیعیان به رقابت پرداختند.

بخش نخست اجراها به رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو گروه الف 1 و الف 2 تقسیم شده بودند. ابتدا پارسا نایبی از رده سنی الف 1 به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، آروین صیدی، صبا درخشان، امیرمحمد سهرابی، کارن احمدی، آروین زند کریمی، دانیال عقلمندی و سامرند سعیدی از این رده سنی روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید. محمدرضا رحمانیان، مهسا سید خاوری، مهرداد طهماسبی، فردین محمدی نژاد، ایلیا بدری، رضا هاشمی، آریا عباسی، سروش حاجی طلب و مهرشاد بخشنده نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش دوم روز بیست و دوم جشنواره، به نوازندگان رده‌های سنی ب و ج اختصاص داشت. ابتدا فرهنگ بقایری از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او آرمان مهدیه نجف‌آبادی، کاوان کریمی، نیما خنکدار، شهریار قیدارپور، مرتضی تقوی آلاشتی، آریا امینی، سبحان معمار، شقایق حشمت و علیرضا سعیدی از این رده سنی به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به سنتورنوازی پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ج رسید. بهرام نادربیگی، محسن میرزایی، کیارش عزیزالدین و سروش اسماعیلی نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش سوم و پایانی روز بیست و دوم جشنواره، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و اعضای هیئت داوران اجراهای را مورد نقد و بررسی قرار دادند.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد و تا جمعه اول شهریور ادامه داشت. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار می‌شود.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه 5 شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.