سرویس موسیقی هنرآنلاین: تالار رودکی در نهمین روز از بخش موسیقی دستگاهی از نوازندگان ساز تار در سه رده سنی الف، ب و ج میزبانی کرد و نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی مقابل هیئت داورانی متشکل از داریوش پیرنیاکان، حسین علیزاده و بهروز همتی قرار گرفتند.

بخش نخست بیستمین روز از جشنواره موسیقی جوان به رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو گروه الف 1 و الف 2 تقسیم شدند. در ابتدا کسری غفاری از رده سنی الف 1 روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، تهمینه صادقی، نیکی رضا سلطانی، غزل نجفیان طهرانی، یلدا فاضلی‌نیا، اشکان نایبی، عرفانه گل زاری، مهدی سعیدی و کسری رفیعی از این رده سنی روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی الف 2 رسید. کامیار روشنکار، مهدی احمدوند، مهدی میرصفایی، سیدمصطفی سیدخاوری لنگرودی، سوگند شکیبا، فرداد سعیدی، صدرا ساعی دهقان، نیایش ناظری‌پور، سامان آقایانی، ارشیا مختاری و میرعرشیا مسلمی عقیلی نفراتی بودند که از این رده سنی روی صحنه حاضر شدند و به تارنوازی پرداختند.

بخش دوم روز بیستم جشنواره، به نوازندگان رده‌های سنی ب و ج اختصاص داشت و در ابتدا نیلوفر حسن کریم از رده سنی ب روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، سهند صفری، آرین طوفانی، علیرضا غلامیان، فرید قنبری‌راد، پیمان اکبری، مهدی احمدپور، محمد ممیوند و محمد ونداده از این رده سنی به نوبت روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به رده سنی ج رسید. شهاب داب، میرسینا شیرین‌ور، خدیو رفعتی، مجید شفیعی، جواد طاهری، سیداحمد مجابی و شایسته رفیعیان نفراتی بودند که از این رده سنی مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به تارنوازی پرداختند.

بخش سوم و پایانی روز بیستم، به نشست نقد و بررسی اجراها اختصاص داشت و هیئت داوران اجراها را مورد نقد و بررسی قرار دادند. داریوش پیرنیاکان، حسین علیزاده، بهروز همتی و هومان اسعدی در این نشست حضور داشتند.

حضور ژان دورینگ موسیقی‌دان و موسیقی‌پژوه فرانسوی برای سومین بار در اجراهای جشنواره موسیقی جوان از نکات جالب توجه بیستمین روز جشنواره بود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. با اتمام بخش موسیقی نواحی، اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد که تا جمعه اول شهریور ادامه دارد. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.