به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، این نشست از سلسله نشست‌های صبح پنج‌شنبه مجله "بخارا" در ساعت ۹ صبح پنج‌شنبه ۳۱ مرداد در خانه گفتمان شهر (وارطان) واقع در میدان فلسطین، طالقانی غربی، ضلع جنوبی، پلاک ۵۱۴) برگزار می‌شود. 

در معرفی علی تسلیمی عنوان شده است: علی تسلیمی متولد ۱۳۴۰ است که تحصیلات ابتدایی خود را در رودسر و دبیرستانی در رشت و تهران گذراند. کارشناسی را در دانشگاه گیلان گرفت و کارشناسی ارشد و دکترای زبان و ادبیات فارسی را به ترتیب در دانشگاه علامه و دانشگاه تهران کسب کرد. او در زمان تحصیلات دانشگاهی دبیر مدرسه‌های راهنمایی و دبیرستان‌های مناطق کوهستانی، جلگه‌ای و شهری رودسر بوده و از سال ۱۳۷۱ در دانشگاه گیلان تدریس کرده‌ است. هم‌اکنون هم عضو هیات علمی این دانشگاه است. تسلیمی مقاله‌هایی در نشریات و همایش‌های داخلی و خارجی (گرجستان، روسیه، مالزی، چین و یونان) به زبان‌های فارسی، انگلیسی و روسی چاپ و ارائه کرده‌ و کمتر از ۴۰ مقاله‌ دیگر در نشریات علمی-پژوهشی، آی. اس. آی و آی. اس. سی به چاپ رسانده است. او کتاب‌هایی را که بعضی به جوایزی دست یافته، منتشر کرده است که از این قرارند:

۱. "نقد ادبی(کاربرد نظریه‌های ادبی در ادبیات فارسی)"

۲. "پژوهشی کاربردی انتقادی در مکتب‌های ادبی"

۳. "گزاره‌هایی در ادبیات معاصر ایران داستان و شعر"

۴. "رباعی‌های خیام و نظریه‌ی کیمیت زمان"

۶. "پیام هدایت و نظریه‌ی شرق و غرب‌شناسی"

۷. "نفرات نیما و نظریه‌ی افسانه‌گردانی"

۸. "گذر از جهان افسانه"

۹. دو جلد کتاب "بررسی و طبقه‌بندی افسانه‌های مردم گیلان"

از آثار چاپ‌نشده و در دست چاپ تسلیمی هم می‌توان به رمان "سایه‌ی شغال" و "نقد ادبی (کاربرد نظریه‌های ادبی نوین در بوف کور)" اشاره کرد.