سرویس سینمایی هنرآنلاین: سهیل موفق کارگردان سینما به عنوان یکی از اعضای هیئت انتخاب در سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد. 

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره آثار حاضر در این دوره از جشنواره بیان کرد: من و همکارانم در هیئت انتخاب همه آثار ارسال شده به بخش ملی جشنواره را به شکل کامل دیدیم و با توجه به اینکه حق فیلمی ضایع نشود و شان، اعتبار وجایگاه جشنواره زیر سئوال نرود با دقت فراوان آثار منتخب خود را انتخاب کردیم.

موفق در ادامه درباره کیفیت این آثار نیز عنوان کرد: آثار منتخب از نظر محتوا، فرم و ساختار برای شرکت در این جشنواره قابل قبول و رقابت بودند. لازم است بدانید که آقای تابش به عنوان دبیر محترم جشنواره و همکارانشان در دبیرخانه به نظر و رای هیئت انتخاب اعتماد کامل داشتند و ما به دور از هرگونه توصیه و تذکری با استقلال کامل منتخبین خود را در تمام بخش‌ها از جمله فیلم‌های کوتاه داستانی، کوتاه پویانمایی، فیلم‌های بلند داستانی، فیلم‌های بلند سینمایی و پویانمایی در بخش ملی انتخاب و اعلام کردیم.

کارگردان "شکلاتی" همچنین در پاسخ به این سوال که با وجود این که روز به روز نسل جوان و نسل جدید به رسانه‌های مختلف اعم از اجتماعی، بین‌المللی و ... دسترسی راحت‌تری پیدا می‌کنند آثار تا چه اندازه با نسل امروز و تفکر آنها نزدیکی داشت، گفت: همچنان با آثار پر مخاطب جهانی که مخاطبین گسترده و قابل توجهی حتی در کشور خودمان دارند فاصله داریم، اما در آثار ارسالی در تمام بخش‌ها دیدیم که برخی از فیلمسازان به سمت استانداردهای جهانی به حرکت درآمده‌اند. امیدواریم این نوع نگرش با تلاش بیشتر و سرعت چشمگیر ادامه پیدا کند که ما در آینده شاهد آثاری متفاوت و به روزتر باشیم تا به پشتوانه آنها بتوانیم به جایگاه قابل قبول‌تری در اکران داخلی دست پیدا کنیم و در ادامه نیز بتوانیم سهمی در بازارهای جهانی در ژانر کودک و خانواده داشته باشیم.

موفق در خاتمه درباره فعالیت‌های خود و فیلم جدیدش نیز توضیح داد: بعد از ساخت و اکران فیلم "پاستاریونی" به دنبال کار روی یکی دو فیلمنامه هستم، اما هنوز فیلمنامه‌ها به موقعیتی نرسیده‌اند که تولید آنها را آغاز کنیم. علاقمندم فیلم بعدی خود را نزدیک به استانداردهای جهانی تولید کنم تا با روایت قصه‌ای جذاب با استفاده از مولفه‌های مناسب، ساختار و زبان بین‌الملل در ژانر خود، حاصل آن اثری باشد که در اکران‌های داخلی و بین‌المللی مورد توجه مخاطبین قرار گیرد. با توجه به حساسیت‌ها و دغدغه‌های موجود مراحل ساخت فیلم سومم کمی طولانی‌تر شده است. مهم‌ترین دلایل آن نیز ارتباط بهتر و کارآمد با مخاطب، پرهیز از تکرار و برداشتن قدم‌هایی موثر و رو به جلو در کارنامه حرفه‌ایم است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از 28 مرداد تا 4 شهریور به دبیری علیرضا تابش در شهر اصفهان در حال برگزاری است.