سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "جتسیمانی" نوشته سیاوش پاکراه و کار امیرحسین دوانی از 27 مردادماه ساعت 21 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان با باری امیر شمس و شاهو رستمی روی صحنه است.

امیرحسین دوانی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "جتیسمانی" گفت: کلیت این اثر نمایشی پژوهشی در حوزه جریان سیال ذهنی است که موضوع پایان‌نامه من نیز بوده است که اکنون به اجرا رسیده است. در کارگردانی اثر نیز سعی شده تا عناصری از جریان سیال ذهنی را وارد نمایش کنیم.

او در ادامه افزود: نمایشنامه "جتسیمانی" با بستر نمایشنامه "مکبث" شکسپیر روایت می‌شود که در طول نمایش بسط و گسترش می‌یابد و به آثار دیگری چون "ریچارد سوم" و "ماجراهای عیسی و حواریون"، "نیچه"، "پرومته" و ... می‌رسد.

این طراح صحنه با بیان اینکه کانسپت اصلی نمایش "جتیسمانی" درباره خیانت است، عنوان کرد: در تمام قصص این اثر شکلی از خیانت اتفاق می‌افتد که در نهایت به یک جمع‌بندی می‌رسد. در این نمایش خیانت یهودا به مسیح دیده می‌شود و ماجرای شام آخر را به مسیح بسط می‌دهیم. جتسیمانی نام باغی در اورشلیم است که عیسی و حواریونش پس از شام آخر و پیش از خیانت یهودا آخرین خواب را زیر درختان زیتون تجربه کردند.

دوانی با بیان اینکه تمرینات این اثر حدود 2 ماه به طول انجامید، درباره سبک و فضای اجرایی آن یادآور شد: در فضای اجرایی به دلیل اینکه اثر جریان سیال ذهنی است و پیچیدگی‌هایی دارد، سعی‌مان بر این بوده تا استرلیزه برخورد کنیم تا از گنگی آن کاسته و مخاطب عام با قصه‌ای روان مواجه شود.

او درباره طراحی‌های این اثر نمایشی گفت: گروه طراحان نمایش، همگی از همکاران قدیمی و کاربلد من هستند که به نظرم در ایده‌آل‌ترین شکل ممکن با توجه به شرایط سالن و شرایط تولید نمایش، طراحی‌های درخوری داشته‌اند. طراحی‌های این اثر ماحصل ساعت‌ها مذاکره و گفت‌وگوهای طراحان این اثر نمایشی است که همگی دارای ایده و کانسپت بوده‌‌اند.

او در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: بسیار منتظر مواجه مخاطب با این اثر نمایشی در جهت اصلاح کم و کاستی‌ها و نواقص آن هستیم.   

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: رها جهانشاهی، طراح صدا: آنکیدو دارش، طراح لباس: مقدی شامیریان، طراح گریم: لعیا خرامان، طراح نور: علی کوزه گر، طراح گرافیک: مهدی فاتحی، طراح ویدئو: شروین عقیلی، طراح صحنه: امیرحسین دوانی، عکس: مهدی آشنا، ساخت تیزر: مصطفی کاظمی مطلق، احسان آیینه و شروین عقیلی، رسانه: مهتا کریمی، تبلیغات مجازی: امیر قالیچی، دستیار کارگردان: امین یزدانی نژاد و ناعمه علمی نژاد، دستیاران لباس: تینا ساوجبلاغی و ثمین جمالی نسب، دوخت لباس: حسین پناهی، دستیاران طراح نور: امیر حسین سیر و هدا حسینی، دستیار گرافیک: خورشید آزادی، دستیار ویدئو: راحله بهرامی و ساخت دکور: امیر حسین بابائیان، مصطفی طباطبایی، احمد باباییان، محمدحسن در باغی فرد و هوراد بابائیان.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.