به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌ المللی تئاتر خیابانی مریوان، در این دوره از جشنواره، بیش از صد کشور متقاضی حضور بودند و در نهایت، گروه‌هایی از کشورهای روسیه، ایتالیا، برزیل، اکراین، ارمنستان، مشترک عراق و عمان و مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق به بخش "بین‌الملل" راه یافتند.

"رویا" از عراق، "درها" از روسیه، "سولکس" از ایتالیا، "دلقک" از برزیل، "کاژیر۹_ساعت۹" کار مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق، "قلب دلقک" از اکراین و "وای وای" از ارمنستان، عناوین نمایش‌های راه یافته به چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان هستند.

در این دوره جشنواره، بخش "بین‌الملل" به صورت رقابتی و با حضور گروه‌های خارجی و سه گروه از کشور ایران برگزار می‌شود.

 بر همین اساس، نمایش‌های "بهار میاد" کاری از محمد برومند، "خون عروسک" کاری از یاسر میرحمیدی و "ایستگاه" به کارگردانی آلبرت بیگجانی دیگر نمایش‌هایی هستند که در بخش بین‌الملل جشنواره چهاردهم اجرا خواهند شد.

دبیران جشنواره‌هایی از گرجستان، بغداد، عمان، اربیل ودربندیخان اقلیم کردستان به عنوان دیگر میهمانان جشنواره چهاردهم، در این رویداد فرهنگی هنری حضور دارند.

همچنین استادانی از کشورهای هلند و مکزیک در ایام جشنواره کارگاه آموزشی برگزار می‌کنند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان، با محوریت گردشگری و با دبیری فاتح بادپروا، یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار می‌شود.