به گزارش هنرآنلاین، علی عسکری رئیس سازمان صداوسیما در  مراسم اختتامیه بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استانی بیان کرد: را فرصتی برای رصد و ارزیابی محصولات رسانه‌ای صداوسیمای مراکز استان‌ها دانست و گفت: این جشنواره صرفا یک جشنواره نیست بلکه کارگاه تمام عیاری است که مملو از تلاش و عشق و خلق زیبایی‌ها در سراسر کشور است و ثمرات آن بسیار ارزشمند است. 

علی عسکری با بیان اینکه فعالیت‌های رسانه ملی در این زمینه از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است گفت: ما سال گذشته مقاصد پلید دشمن را برای مردم بیان کردیم و اکنون نیز باید این راه را ادامه دهیم.

29 استان کشور درگیر طرح ملی سلمان فارسی

علی عسکری همچنین در حاشیه جشنواره در نشست هم اندیشی با هنرمندان در سالن اجتماعات شبکه استانی اترک با بیان اینکه از آثار فاخر، عالی و ماندگار هنرمندان حمایت می‌کنیم، گفت: در طرح ملی سلمان فارسی به خوبی از ظرفیت استان‌ها استفاده شده و کار شناسایی حدود 20هزار بازیگر در 29 استان کشور، پیش رفته است.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینکه از هنرمندان و افراد بااستعدادی که به دلایلی مهجور مانده‌اند، حمایت می‌کنیم گفت: در پروژه ملی سلمان فارسی به خوبی از ظرفیت استان‌ها استفاده شده و کار شناسایی حدود 20هزار بازیگر در 29 استان کشور برای ایفای ١٥٠٠ نقش، پیش رفته است.

اردبیل مقصد بعدی جشنواره استان‌ها

دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما، نیز ضمن تشکر از همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد مهم فرهنگی و رسانه‌ای به ویژه استانداری و صدا و سیمای مرکز خراسان شمالی اظهار کرد: در فاصله برگزاری جشنواره بیست و یکم در شهریور 97 در شهرکرد تاکنون معاونت امور استان‌ها و مراکز صدا و سیما گام‌های بزرگی را برداشته‌اند.

وی افزود: برگزاری باشکوه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به رغم تلاش بدخواهان و دشمنان ملت ایران رسانه ملی بطور اعم و صداوسیمای مراکز بطور اخص پر فروغ ظاهر شدند؛ برنامه‌های ویژه مراکز از مستند، کارنامه انقلاب، مجموعه‌های نمایشی و برنامه‌های گفت‌وگو محور، همه توانستند پرچم رسانه در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی در زمینه خدمات و کارنامه پرافتخار انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته را به اهتراز در آورند.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با بیان اینکه دومین جشنواره پویانمایی و برنامه‌های عروسکی در تیرماه سال جاری با شکوه هرچه تمام در کرمانشاه برگزار شد خاطرنشان کرد: برگزاری این رخداد بزرگ در مناطق زلزله زده و ایجاد روحیه شادی و نشاط در میان کودکان سرزمین‌مان، در خطه دلاورخیز و مومن کرمانشاه و مشاهده برنامه‌سازان و دست‌اندرکاران حوزه پویانمایی و عروسکی که با شور و نشاط شاهد احیاء و رونق کسب و کار در این صنعت و هنر بوده‌اند تمام خستگی‌ها را از ما و همکاران دور کرد.و امید به فردای بهتر و پیشرفت همه جانبه کشور را در میان ما بیش از گذشته بوجود آورد.

وی ادامه داد: مطالعه، برنامه‌ریزی، هماهنگی و اقدام برای تولید 2000 مستند تاریخی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در یک بازده سه ساله که از امسال اجرایی شده است پدیده بزرگ و منحصر به فرد نهضت مستند سازی در مراکز محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌ها ادامه داد: تولیدات امسال در حد نسبتاً زیادی از ظرفیت‌های بومی مثل گویش و زبان، لباس، جغرافیای انسانی، موضوعات منطقه‌ای و هنرمندان مراکز استان‌ها استفاده کرده‌اند، کیفیت تله فیلم‌ها به حدی بالا بود که اگر در هر جشنواره‌ای شرکت کنند بدون شک برترین جوایز را نصیب خود خواهند کرد و جای پخش آن‌ها در بهترین ساعات و طلایی‌ترین زمان در شبکه‌های سراسری است.

دارابی با بیان اینکه در بخش سریال‌ها و مجموعه‌های نمایش آثار درخشانی را شاهد بودیم که نشان از رشد سریال‌سازی دارد گفت: در حوزه رادیو دو رخداد بزرگ صورت گرفت از جمله اینکه جشنواره استانی چلچراغ توسط صدا و سیمای مرکز فارس و آستان احمدی و محمدی در حوزه تولیدات مرتبط با حضرت شاهچراغ احمد بن موسی(ع) و برگزاری نخستین جشنواره استانی در خراسان رضوی در زمستان سال جاری با مشارکت آستان قدس رضوی برای تولیدات رادیویی رادیو زیارت که نقش مهمی در افزایش تولید برای حوزه زیارت و شناسایی و کشف استعدادها جدید برای برنامه‌سازی در این حوزه محسوب می‌شود.

معاون امور استان‌های صدا و سیما افزود: با موافقت و دستوری که رئیس سازمان صدا و سیما صادر کرد بیش از 40 نفر از همکاران در مراکز که آثارشان در جشنواره‌های مختلف به ویژه تولیدات مراکز در چند نوبت حائز رتبه شده برابر سوابق و تحصیلات تبدیل وضعیت همکاری یافته‌اند و این اقدام برای نخستین بار در سازمان اتفاق افتاده است.

وی بیان کرد: در حوزه فضای مجازی اگرچه تا رسیدن به نقطه مورد انتظار فاصله دارم اما تولیدات خوب، تلاش‌های ارزنده و به خصوص آموزش‌های کاربردی مناسبی برای همکاران صورت گرفته و افق بیش رو در این حوزه بسیار امیدوار کننده است.

دارابی با اشاره به اینکه بیش از 100 نفر از استادان، صاحبنظران، کارشناسان خبره امر بررسی و داوری آثار را برعهده داشتند گفت: جشنواره بیست و سوم به میزبانی استانداری و صدا و سیمای اردبیل در تابستان سال 99 برگزار خواهد شد.