به گزارش هنرآنلاین، پیروز حناچی در این مراسم با حضور در اراضی مجموعه فرهنگی عباس آباد، باغ هنر و دریاچه هنر را با 25 هزار مترمکعب مساحت و باغ هنر با مساحت 5 هزار مترمربع را در غرب باغ کتاب تهران افتتاح کرد.

هدف از طراحی باغ هنر ارائه هنرهایی در حوزه موسیقی، شعر، ادبیات و برقراری رابطه بین هنرمند، مخاطب و ارتقای درک هنری جامعه با تمرکز بر هنر ایرانی است.

بخش دیگری از باغ هنر برای برگزاری همایش‌ها، آموزش‌های تخصصی، گردهمایی‌ها، اطلاع‌رسانی هنری و امور اداری و بخش دیگر آن برای حوزه‌های گردشگری و هنری قابل استفاده است.

این مجموعه همچنین دارای یک آمفی تئاتر روباز 200 نفره برای نمایش آثار فاخر هنرمندان تجسمی، آمفی تئاتر با ظرفیت 250 تا 350 نفر ویژه همایش و کارگاه، تالار اجتماعات مرکزی، 6 سالن همایش 20 تا 50 نفره، باشگاه هنرمندان، قهوه خانه، سالن غذاخوری و ... دارد.

این باغ در راستای فراهم کردن امکان تجربه موسیقی فرهنگ و هنر ایرانی با الهام گرفتن از الگوی معماری ایرانی و اسلامی با هدف آشنایی مردم با این فرهنگ و هنر طراحی  و اجرا شده است.

به گزارش تسنیم، پیروز حناجی در حاشیه افتتاح "باغ هنر" و "دریاچه هنر" با حضور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: چندین ایستگاه مترو و پایانه در غرب و شرق اراضی عباس آباد واقع شده است. در این مجموعه باغ جواهرات، باغ کتاب و پارک آب و آتش وجود دارد که جزو جاذبه‌های این مجموعه به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه طرح مجموعه عباس آباد در شورای عالی شهرسازی و کمیسیون ماده 5 به تصویب رسیده است، تصریح کرد: پس از اجرای کامل اراضی عباس‌آباد این مجموعه به یک جاذبه بی‌بدیل تبدیل می‌شود و سالانه چند میلیون نفر از آن بازدید خواهند کرد.

شهردار تهران با بیان اینکه این مجموعه از مصادیق برقراری عدالت شهری در تهران و باعث تثبیت شعار "تهران شهری برای همه" است، اضافه کرد: قنات‌های مکرر و متعددی به آب دریاچه متصل شده و تمام تلاش ما این است که از آب زیرزمینی استفاده نکنیم.

حناچی با اشاره به اینکه اینجا دارای یک تسویه خانه است، گفت: آبیاری فضای سبز نیز از طریق روش‌های جدید انجام می‌شود تا منجر به کاهش مصرف آب شود. این درحالی است که با وزارت نیرو نیز مذاکراتی داشته‌ایم تا تسویه خانه‌های محلی ایجاد شود و با تسویه فاضلاب از پساب استفاده کنیم.