سرویس موسیقی هنرآنلاین: روز شنبه 26 مرداد در هفدهمین روز از سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش موسیقی دستگاهی نفرات راه‌یافته به مرحله نهایی بخش ساز تنبک مقابل هیئت داوران قرار گرفتند.

در این روز نوید افقه، سیامک بنایی، پژمان حدادی، مهدی خاکساران، پدرام خاورزمینی، کامبیز گنجه‌ای و حمید قنبری هیئت داوران ساز تنبک را تشکیل می‌دادند.

بخش نخست هفدهمین روز جشنواره موسیقی جوان به رده سنی الف اختصاص داشت و این رده سنی به دو گروه الف 1 و الف 2 تقسیم شده بودند. ابتدا منصور صادق نژاد آئینی از رده سنی الف 1 به روی صحنه آمد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، مشتاق معتضدیان، هومان خوش‌بین، باربد مشیدی، عارف مشایخ، حسین حسنوند، نگین نجابت قمصری و ایلیا فرج زاده از این رده سنی به‌نوبت به روی صحنه حاضر شدند و به اجرای قطعات خود پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه نوبت به رده سنی الف 2 رسید. محمدامین جانعلی‌نژاد، نیما رنجبریان، آرش مهدیه نجف‌آبادی، کیان کیوان فر، یزدان درمیانی، مهرشاد فرضی پور، ملیکا رحیمی، میلاد ملکی و متین هاشمی ثابت نفراتی بودند که از این رده سنی به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

بخش دوم و پایانی روز هفدهم جشنواره، به نوازندگان رده‌های سنی ب و ج اختصاص داشت و در ابتدا شیوا سادات واحدی از رده سنی ب به روی صحنه حاضر شد و قطعات خود را اجرا کرد. پس از او، محمدعلی رفیعیان، عارف اسفندپور، محمود جعفری، علیرضا زارع، مائده شفیعی، علی احمدیان و شهریار صابونی از این رده سنی به‌نوبت مقابل هیئت داوران قرار گرفتند و به تنبک‌نوازی پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، نوبت به گروه سنی ج رسید. امید مقیمی نژاد، عرفان بطلانی اصفهانی، آرش سروستانی، علیرضا احمدی، فرزاد ذوالجناحی، ایمان شجاعیان و سعید نیک‌رفتار نفراتی بودند که به روی صحنه حاضر شدند و قطعات خود را اجرا کردند.

حضور بهمن رجبی نوازنده و مدرس پیشکسوت تنبک از نکات روز هفدهم جشنواره موسیقی جوان بود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در سه بخش موسیقی نواحی، موسیقی دستگاهی و موسیقی کلاسیک برگزار می‌شود. بخش موسیقی نواحی از 5 مرداد آغاز شد و پس از 11 روز در 17 مرداد به کار خود پایان داد. با اتمام بخش موسیقی نواحی، اجراهای بخش موسیقی دستگاهی از 19 مرداد در تالار رودکی آغاز شد که تا جمعه اول شهریور ادامه دارد. در ادامه بخش موسیقی کلاسیک از 2 تا 4 شهریور برگزار خواهد شد.

مراسم اختتامیه و اعطای جوایز سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان سه‌شنبه پنجم شهریور از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

هومان اسعدی دبیر این رویداد هنری است که توسط انجمن موسیقی ایران و با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی برگزار می‌شود.