سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" نوشته و کار هادی احمدی از 16 مردادماه ساعت 19:15 در تالار حافظ با بازی نیلوفر وهاب‌زاده‌گان، میلاد بانگی، ملینا تیموری و هادی احمدی روی صحنه است. این اثر نمایشی که سال گذشته در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه رفته است در ششمین جشنواره تئاترشهر موفق به دریافت جایزه  بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و کاندید بهترین کار و بهترین نمایشنامه شده است.

هادی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ایده اولیه این نمایش و روند شکل‌گیری آن گفت: سال ۹۵ در کارگاه نمایش‌نامه‌نویسی محمد یعقوبی، ایده نگارش این اثر شکل گرفت و پس از گذشت دو ماه تبدیل به نمایش‌نامه شد. البته در طول این سه سال نیز نمایش‌نامه دست‌خوش تغییرات دیگری نیز شد.

او ضمن اشاره به اینکه نمایش "فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" نخستین بار در سال ۹۶ و در جشنواره تئاترشهر روی صحنه رفت و جزء آثار برگزیده‌ این رویداد بود، خاطرنشان کرد: در ادامه، این اثر در تماشاخانه‌ استاد انتظامی خانه‌ هنرمندان به صحنه رفت و عنوان پرفروش‌ترین کار آن تماشاخانه را از آن خود کرد.

احمدی در ادامه افزود: از همان زمان بارها شنیدیم که خیلی از دوستان موفق به تماشای کار نشدند و حس کردم پتانسیل اجرای مجدد هم‌چنان وجود دارد. جدیدترین و آخرین تجربه‌ اجرایی نمایش" فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" در تالار حافظ به نمایش در آمده است و تا ۳۰ مرداد هم ادامه خواهد داشت.

این کارگردان درباره طراحی نور، لباس، صحنه و المان‌های اجرایی این نمایش عنوان کرد: از همان ابتدای کار سعی شد تا یک نگاه مینی‌مال به عناصر صحنه وجود داشته باشد چر اکه متن نیز همین موضوع را به ما گوش‌زد می‌کرد و طبیعی‌ست که در طول اجراهای این نمایش هربار به جزئیات تازه‌ای رسیدیم که این جزئیات را بسته به سالن اجرا و حتی موقعیت زمانی اجرای نمایش لحاظ کردیم.

بازیگر نمایش "پس از برخورد جسم سخت" با بیان اینکه مخاطب با دیدن نمایش "فالش‌خوانی در چهارراه فخرآباد" احساس می‌کند، مکان‌ها و رویدادهای قصه کاملاً واقعی است، یادآور شد: این موضوع از همان ابتدای نگارش نمایش‌نامه مورد نظرم قرار گرفته بود. هر المانی در این نمایش در کنار بازی بازیگران باید واقعی به نظر می‌رسید. دیوارنویس‌های نمایش که به نوعی اطلاعاتی درخصوص زمان و موقعیت جغرافیایی و... می‌دهند در قالب یکی از المان‌های تئاتر مستند به شیوه‌ای عمل می‌کنند تا مخاطب بیش از پیش همه چیز را باور کند؛ یعنی تلاش ما در این راستا بوده است. اگر مخاطب هر آن‌چه روی صحنه‌ ما رخ می‌دهد را باور کند، توفیق موردنظر برای گروه اجرایی ما حاصل شده است که خوش‌بختانه تا امروز بازخوردهای بسیار مثبتی داشتیم که انرژی ما را چند برابر کرده است.

هادی احمدی درباره جذب مخاطب این نمایش بدون داشتن چهره سرشناس، اظهار کرد: ما در راستای جذب مخاطب خوب عمل کردیم و حس می‌کنم مهم‌ترین اتفاقی که در این اثر افتاد تبلیغ دهان به دهان بود. مخاطبینی که پس از تماشای کار بازخورد خوبی داشتند، در بسیاری موارد باعث ترغیب دوستان و آشنایان خود به تماشای نمایش شدند. موضوع بعد این‌که ما در حوزه‌ تبلیغات وقت و انرژی فراوانی صرف کردیم. چراکه اعتقاد داشتیم باید به مخاطب تئاتر در راستای اطلاع‌رسانی اثر، احترام گذاشت و این خود نیازمند وقت، انرژی و هزینه‌ مضاعفی است. اما مخاطب تئاتر امروز، در میان تعدد و تکثر آثاری که روزانه روی صحنه می‌رود، هزار بار سخت‌گیرانه‌تر انتخاب و عمل می‌کند. در مجموع فکر می‌کنم کیفیت اثر مهم‌ترین رکن جذب مخاطب برای تئاترهایی است که بدون چهره‌ سرشناس به صحنه می‌روند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه کننده: مانفرد اسماعیلی، مجری طرح: سید رسول حسینی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: بهاره خالقی، گروه کارگردانی: پرستو ایمانی و رادین الیاسی، عکاس تبلیغات: عباس براتی، طراح گریم عکس‌های تبلیغاتی: سامان مه‌آبادی، تصویربردار تیزرهای تبلیغاتی: اسکار حسینی و سعید سراجی و طراح پوستر، بروشور و ساخت تیزر: هادی احمدی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.