به گزارش هنرآنلاین، علی دارابی معاون امور استان‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران در آیین افتتاحیه بیست و دومین  جشنواره تولیدات مراکز استانی صداوسیما که بعدازظهر روز گذشته در بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: تحولات پیش روی جامعه ایران و نقش شبکه‌های استانی در این مسیر یکی از مهم‌ترین اولویت‌هاست و در این بین باید به مسئله افزایش انسجام اجتماعی و همبستگی ملی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین کارکردهای شبکه‌های استانی توجه ویژه داشت.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با تأکید بر امیدآفرینی توسط شبکه‌های استانی خاطرنشان کرد: باید کارنامه و خدمات دولتمردان و مسئولان اجرایی را در شبکه‌های استانی به‌صورت برجسته و شاخص ببینیم.

وی ادامه داد: زمان‌شناسی رسانه‌ای به ما می‌گوید هفته دولت فرصت تبیین و قدرشناسی از خدمات دولتمردان است، این هفته جای نقد و انتقاد نیست اگرچه نقد مشفقانه و ناصحانه همواره دستور کار رسانه باید باشد.

دارابی با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام "رونق تولید" از سوی  مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: برنامه‌های صداوسیما و شبکه‌های استانی باید ناظر به نمایش پرجاذبه‌ای از فضای کسب‌وکار و تولید باشد و در حقیقت رسانه ملی حلقه اتصال کارآفرینان با مسئولان برای برطرف کردن مشکلات باشد.

معاون امور استان‌های صداوسیما با بیان این که اسفندماه امسال شاهد برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهیم بود گفت: راهبرد صداوسیما فراهم ساختن مشارکت گسترده مردم پای صندوق‌های رأی است.

وی ادامه داد: افزون بر این کمک بایسته به نهادهای نظارتی و دستگاه‌های اجرایی و مسئول برای برگزاری انتخاباتی پرشور که موجب سربلندی ملت ایران در عرصه جهانی باشد باید سرلوحه شبکه‌های استانی باشد.

دارابی تصریح کرد: شبکه‌های استانی وظیفه دارند پیام‌های مثبت و امیددهنده به جامعه بدهند، کاهش اختلافات و تنش‌ها، افزایش وحدت و اتحاد، برجسته‌سازی خدمات و اقدامات مسئولان، و کمک به همدلی و هم‌افزایی همه نهادها و نخبگان از سازوکارهای این صدور پیام مثبت به جامعه است.

معاون امور استان‌های رسانه ملی توسعه پایدار استان را نخستین اولویت شبکه‌های استانی دانست و گفت: صداوسیمای مراکز باید با کمک مسئولان ذی‌ربط نقش اصلی را در تدوین پیوست رسانه‌ای سند توسعه پایدار استان ایفا کنند و همه ظرفیت‌ها را برای تحقق این مهم به خدمت بگیرند که شعار جشنواره بیست و دوم بر همین پایه است.

وی خاطرنشان کرد: رسانه‌های استانی باید توسعه مدار و پیشرفت محور باشند، مزیت‌ها و ظرفیت‌های بزرگ کشور را ترسیم کنند و نشان دهند.

دارابی در ادامه با بیان اینکه رادیو و تلویزیون در سبد مصرف رسانه‌ای خانواده‌های ایرانی جایگاه مناسبی دارند گفت: در عین حال با حضور سایر رقیبان چون شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی رقابت روزبه‌روز دشوارتر می‌شود.

معاون امور استان‌های صداوسیما با بیان اینکه اقبال و توجه مخاطبان به سمت شبکه‌های محلی و بومی رو به گسترش است افزود: باید برای موج جدید اقبال و گرایش مخاطبان جدید در شبکه‌های استانی برنامه‌ریزی کرد.

وی بیان کرد: صداوسیما به‌طور اعم و صداوسیمای مراکز به‌طور اخص در سال 97 که مصادف با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود خوش درخشیدند آن هم در شرایطی که دشمنان و بدخواهان ملت ایران از فروپاشی جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد انقلاب سخن می‌گفتند.

دارابی به ویژگی‌های جشنواره بیست و دوم پرداخت و گفت: تولیدات مراکز برای استان میزبان دستاوردهای مبارک و فرخنده‌ای دارد ازجمله اینکه فرصت بی‌بدیلی برای معرفی بهتر استان، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آن است، هفته فرهنگی- هنری در استان و برگزاری برنامه‌های هنری در شهر و شهرستان‌های استان موجبات شادی و نشاط مردم به‌خصوص کودکان و جوانان را فراهم می‌سازد، مشاهیر و مفاخر استانی بر صدر می‌نشینند و جوانان به سرمایه‌های اجتماعی استان خود می‌بالند، ظرفیت توریسم، گردشگری و سرمایه‌گذاری را تسهیل می‌کند، هنرمندان و برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان در جشنواره در بازگشت از استان خود بهترین سفیران و مُبلغان برای معرفی استان میزبان هستند، وحدت، همدلی، انسجام اجتماعی در استان افزایش می‌یابد و همچنین فرصتی است که استان میزبان بدین مناسبت اقدامات ویژه‌ای را برای ارتقاء کمی و کیفی زیرساخت‌ها، احداث و ترسیم راه‌های مواصلاتی، توجه به امکانات هتل‌ها و اقامتگاه‌ها و کمک به افزایش سرویس‌دهی آنان سامان‌دهی می‌کند.

معاون امور استان‌های رسانه ملی ادامه داد: توجه این معاونت به برگزاری جشنواره در مناطق محروم و مرزی و کمتر برخوردار گامی بزرگ برای تحقق عدالت رسانه‌ای و تمرکززدایی از پایتخت و مرکز سیاسی کشور است.