به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی، پس از پایان مهلت ارسال آثار در بخش‌های پژوهش و مسابقه ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی این دوره از جشنواره، به ترتیب تعداد ۱۰ پژوهش در بخش اول و ۶۱ اثر در بخش دوم به دبیرخانه ارسال شد.

داوران این بخش‌ها دکتر سعید اسدی، دکتر رفیق نصرتی و منوچهر اکبرلو هستند. داوران این دو بخش در چند روز آینده، برگزیدگان را معرفی می‌کنند و یک اثر منتخب در آیین پایانی جشنواره تقدیر خواهد شد. همچنین 15 اثر برگزیده به تشخیص هیات داوران برای انتشار معرفی می‌شوند و به چاپ خواهند رسید.

لازم به یادآوری است دبیرخانه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با هدف شناسایی، تقویت و ترویج نمایش‌نامه‌های خیابانی با طرح و ایده فاخرو مورد نیاز جامعه که با ایده‌های خلاقانه و تأثیر گذار همراه باشند و نیز معرفی استعدادهای تازه در این حوزه و گسترش دیگر گونه‌های اجرایی مانند تئاتر محیطی، تئاتر شورایی، تئاتر کاربردی و هنرهای اجرایی بینا رشته‌ای و ...  مسابقه سراسری ایده‌پردازی و نمایشنامه‌نویسی برای فضاهای بیرونی را برگزار می‌کند.

چهاردهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با دبیری فاتح بادپروا، یکم تا پنجم شهریور ماه برگزار خواهد شد.