سرویس سینمایی هنرآنلاین: این روزها شبکه نمایش خانگی بیشتر از قبل فعال است. در حالی که "هیولا" به کارگردانی مهران مدیری و "نهنگ آبی" فریدون جیرانی همچنان در حال پخش هستند، سریال " سال‌های دور از خانه" به کارگردانی مجید صالحی به آخرین قسمت خود رسید و پخش "ریکاوری" به تازگی آغاز شد.

جدا از این‌ سریال‌ها که هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند، هشت سریال دیگر این روزها در شبکه نمایش خانگی در حال تولید هستند که از این میان پخش "مانکن" به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده به زودی آغاز می‌شود و "کرگدن" ساخته کیارش اسدی‌زاده نیز از پاییز توزیع خواهد شد. شش سریال دیگر نیز در حال ضبط یا انتخاب بازیگر هستند.

سریال مانکن

"مانکن"

حسین سهیلی‌زاده را به‌واسطه ساخت سریال‌های عاشقانه‌اش در تلویزیون می‌شناسیم. او که پیش از این سریال‌هایی چون"فاصله‌ها"، "دلنوازان"، "آوای باران"، "پریا" و ... را ساخت و چهره‌های جدید و جوان صاحب را معرفی کرد، این روزها مشغول تولید سریال "مانکن" است. این سریال در 26 قسمت به قلم بابک کایدان و تهیه‌کنندگی ایرج محمدی ساخته شده و قرار است از اواخر مرداد و اوایل شهریور در این شبکه توزیع شود. "مانکن" یک ملودرام اجتماعی است و به نابرابری اقتصادی طبقه‌های مختلف جامعه و قیاس افراد توانمند نسبت به طبقه کم‌درآمد جامعه می‌پردازد. در خلاصه داستان سریال آمده است: کاوه و همتا رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کرده‌اند، اما مشکلات اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود در این مسیر با چالش‌هایی مواجه شوند و … محمدرضا فروتن، مریلا زارعی، امیرحسین آرمان، نازنین بیاتی، فرزاد فرزین، حسین پاکدل، لیندا کیانی، شبنم قلی‌خانی، الهام پاوه‌نژاد، سیاوش خیرابی، نفیسه روشن، همایون ارشادی، رضا توکلی، بهشاد شریفیان و رابعه مدنی بازیگران "مانکن" هستند.

سریال کرگدن

"کرگدن"

کیارش اسدی‌زاده پیش از این در سینما فعالیت داشته و "گس"،"شکاف" و "موج اف ام ردیف 48" آثاری هستند که در مقام کارگردان در سینما تولید کرده است. او مدتی قبل در مقام مشاور کارگردان سریال "هشتگ خاله سوسکه" را برای شبکه نمایش خانگی کار کرد و حالا این روزها سریال "کرگدن" را تولید می‌کند که قرار است از اوایل پاییز در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. این مجموعه به نویسندگی مشترک مهرداد کورش‌نیا و علی اصغری، سریالی در ژانر اجتماعی و اکشن است. در خلاصه داستان سریال آمده است: پنج جوان، به‌واسطه مهارت‌هایشان وارد چالش کرگدن می‌شوند و این سرآغاز رفاقت بین آن‌هاست؛ فارغ از اینکه چالش کرگدن از طرف یک مافیای بزرگ و پرقدرت طراحی شده است و ماجراهای غیرقابل‌پیش‌بینی را رقم می‌زنند. مجید آقاکریمی، محمد امین، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، شراره دولت‌آبادی، پوریا رحیمی سام، مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کاظم سیاحی، بانیپال شومون، نادر فلاح، معصومه قاسمی پور، الهام کردا و مهدی کوشکی بازیگران این سریال هستند.

سریال دل

"دل"

منوچهر هادی پس از سریال "عاشقانه" و کارگردانی چند فیلم سینمایی به سراغ ساخت "دل" به قلم بابک و میثم کایدان رفت. این سریال را جواد فرحانی تهیه می‌کند و قرار است در دو فصل 14 قسمتی به پخش برسد. سریال در تهران و شمال فیلمبرداری شده و یک سریال عاشقانه دیگر از منوچهر هادی خواهد بود. در خلاصه داستان "دل" آمده است: دو خانواده قصد وصلت با هم را دارند اما در این میان... بیژن امکانیان، بابک بهداد، ساره بیات، نسرین مقانلو، افسانه بایگان، علی سخنگو، سعید راد، کوروش تهامی، مهراوه شریفی‌نیا و یکتا ناصر بازیگران این سریال 28 قسمتی هستند که به نظر می‌رسد پخش آن از پاییز امسال آغاز شود.

"آقازاده"

بهرنگ توفیقی عمده‌ترین فعالیتش در تلویزیون بوده است. او پیش از این آثاری چون "بر سر دوراهی"، "پدر"، "عقیق"، " زیر پای مادر"، "پشت بام تهران"، "آمین"، "انقلاب زیبا" و "مسیر انحرافی" را تولید کرده است و حالا در تازه‌ترین فعالیت خود قصد ساخت سریال"آقازاده" به تهیه‌کنندگی حامد عنقا را دارد. هنوز از خلاصه داستان این سریال مطلبی عنوان نشده است اما آن‌طور که از شواهد برمی‌آید قصه‌ای اجتماعی خواهد داشت. گروه همچنان در حال انتخاب بازیگران این سریال هستند و تاکنون مهدی سلطانی، امین تارخ، امین حیایی، کامبیز دیرباز و جمشید هاشم‌پور به‌عنوان بازیگران این سریال انتخاب شده‌اند.

"کلاغ"

علی عطشانی را به‌واسطه آثار سینمایی‌اش و بخصوص آثار طنزش می‌شناسیم. او که این روزها خود را آماده می‌کند فیلم "یادم تو رو فراموش" را پس از سه سال به روی پرده سینماها برود، قصد دارد به زودی سریال 18 قسمتی "کلاغ" را به تهیه‌کنندگی جمال گلی تولید کند. این سریال در ژانر کمدی است و تاکنون پولاد کیمیایی به‌عنوان بازیگر در این مجموعه قرارداد بسته است. "کلاغ" قرار است در تهران و استانبول مقابل دوربین برود.

"هم‌گناه"

برادران کیایی (محسن و مصطفی) نیز این روزها خود را آماده حضور در شبکه نمایش خانگی می‌کنند. این دو برادر که تا پیش از این امتحان خود را در سینما به‌خوبی پس داده‌ و نشان داده‌اند که رگ خواب مخاطب را به‌خوبی می‌شناسند، این بار به سراغ ساخت سریالی در شبکه نمایش خانگی رفته‌اند. "هم‌گناه" عنوان سریالی است که محسن کیایی به همراه علی کوچکی نگارش آن را بر عهده داشته‌اند. پرویز پرستویی، مهتاب کرامتی، محسن کیایی، هنگامه قاضیانی، حبیب رضایی، رؤیا تیموریان و مسعود رایگان تاکنون به "هم‌گناه" پیوسته‌‌اند. پرویز پرستویی با این اثر برای نخستین بار در شبکه نمایش خانگی حضور خواهد یافت.

سریال قورباغه

"قورباغه"

عنوان تازه‌ترین اثر هومن سیدی در مقام کارگردان است. او پیش از این در سریال‌های مختلفی در شبکه نمایش خانگی در مقام بازیگر حضور یافته است اما این بار در کسوت کارگردان "قورباغه" را روانه این رسانه می‌کند. نوید محمدزاده، صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، نوید پورفرج و هومن سیدی به‌عنوان بازیگران این سریال معرفی شده‌اند.

"عاشقانه 2"

فصل اول این سریال توسط منوچهر هادی کارگردانی شد و در آن محمدرضا گلزار، ساره بیات، مهناز افشار، حسین یاری، پانته‌آ بهرام، سارا رسول زاده، فرزاد فرزین، مسعود رایگان و شمسی فضل الهی به ایفای نقش پرداختند. حالا هومن کبیری خبر از ساخت فصل دوم این سریال داده است. فیلمنامه این سریال را علیرضا کاظمی‌پور و سعید جلالی نوشته‌اند و آن‌طور که هومن کبیری تهیه‌کننده سریال اعلام کرده است منوچهر هادی کارگردانی آن را بر عهده خواهد داشت. تاکنون محمدرضا گلزار از تیم قبلی بازیگران با فصل جدید قرارداد خود را به ثبت رسانده و اعلام می‌شود که همان گروه بازیگران قبلی به همراه بازیگران جدید در این مجموعه به ایفای نقش می‌پردازند.