به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، شهرام گیل‌آبادی با اشاره به نمایشگاه ‌مروری بر آثار اسماعیل خلج با عنوان «سایه» اظهار داشت: استاد خلج هنرمندی بی‌بدیل در حوزه درام اجتماعی و نمایشنامه‌نویسی در ایران است که در هنرهای دیگر به صورت خود آموخته و یا در کنار اساتید، کارهای متفاوتی انجام داده است.

یکی از کارهایی که استاد از کودکی آغاز کرده نقاشی بوده است که به عنوان هنر «خلوت خود» انتخاب کرده‌اند و در کنار تئاتر به آن پرداخته است. استاد خلج علاوه بر اینکه در حوزه تئاتر صاحب سبک است در نقاشی هم سعی کرده است سبک شخصی خود را داشته باشد؛ به گونه‌ای که «خود نگاری» در آن مشهود است و نمایشگاه سایه نتیجه آن است؛ با ترکیبی چشم‌نواز از استاد و طبیعت.

وی اظهار داشت: بخشی از نمایشگاه نیز مروری بر بیش از پنج دهه فعالیت هنری استاد خلج است که توصیه می‌کنم به علاقه‌مندان از این نمایشگاه بازدید نمایند.

 اسماعیل خلج، نمایشنامه‌نویس برتر تئاتر است

اصغر همت با اشاره به نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج اظهار داشت: مایه خرسندی است که قسمتی از نمایشگاه به معرفی و مرور پنج دهه فعالیت هنری استاد پرداخته تا عموم مخاطبین بدانند که علاوه بر آنکه ایشان یک نمایشنامه نویس برتر تئاتر هست در نقاشی نیز فعال بوده و شعر نیز می‌گویند.

وی افزود: بسیار خوشحالم که تلاش استاد خلج را علاوه بر تئاتر و نمایش، در زمینه نقاشی دیدم و آثار ایشان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است.

همت گفت: استاد خلج با وجود آنکه یک پیشکسوت تئاتر هستند اما برخی از نزدیکان از طریق فضای مجازی در جریان بودند که ایشان چند سالی است به طور جدی نقاشی می‌کنند، لذا با همکاری خانه هنرمندان ایران شرایطی مهیا شد تا نمایشگاهی از آثارشان به نمایش عموم گذاشته شود.

نمایشگاه مروری بر آثار اسماعیل خلج با نمایش ۱۶ اثر نقاشی از هنرمند از ۱۸ تا ۲۹ مرداد در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است. این نمایشگاه با همکاری موسسه توسعه هنرهای معاصر، خانه تئاتر و خانه هنرمندان ایران برگزار شده است.