به گزارش هنرآنلاین، انتشارات نظام الملک ناشر تخصصی کتاب‌های هنر و ادبیات، در راستای فعالیت‌های خود با همکاری انتشارات و فصلنامه‌  تخصصی هنر و تئاتر پیام‌چارسو؛ در نظر دارد که به منظور بسترسازی برای نمایشنامه‌نویسان ایرانی و همینطور تشویق و ترغیب آن‌ها، طی فراخوانی آثار تالیف شده را گردآوری کرده و بعد از داوری؛ پنج اثر برتر دریافت شده را گزینش و با حمایت هر دو انتشارات، منتشر کند.

شرایط حضور در فراخوان "پنج اثر":

1-      کلیه شرکت‌کنندگان باید حداقل هجده سال تمام سن داشته باشند.

2-      موضوع فراخوان آزاد است.

3-      آثار ارسالی باید تالیفی باشند.

4-      آثار اقتباسی باید با ذکر منبع در فراخوان شرکت داده شوند.

5-      آثار ارسالی قبلا نباید به صورت کتاب و یا در مطبوعات منتشر شده باشند.

6-      محدودیت کلمه برای نمایشنامه‌ها وجود ندارد.

7-      مهلت دریافت آثار تا پایان شهریور ماه 1398 است.

8-      هر شرکت‌کننده تنها یک اثر را باید برای فراخوان ارسال کند.

9-      دریافت آثار  توسط فراخوان، به عنوان رضایت مولف برای چاپ تلقی خواهد شد.

10-   نام و مشخصات کامل مولف به همراه شماره‌های تماس و نشانی در ابتدای فایل متن نمایشنامه نوشته شوند.

11-   آثار باید در قالب فایل word به همراه کپی کارت ملی مولف و یا برای فارسی‌زبانانی که به هردلیلی کارت‌ملی ندارند، هربرگه‌ و مدرکی جهت احراز هویت مولف، به نشانی الکترونیک panj5asar@gmail.com ارسال و یا به صورت پرینت شده همراه با cd فایل متن به نشانی دفتر انتشارات ارسال شوند.

 دفتر انتشارات نظام‌الملک واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان 12فروردین، کوچه مهر، پلاک 16 و شماره تماس آن 66400160-021 است.

 

علیرضا جاویدنیا و قاسم افشار مهمان رادیو نمایش می‌شوند  

بیستم مرداد ماه، علیرضا جاویدنیا و قاسم افشار  میهمان ویژه برنامه زنده "عیداعید" رادیو نمایش می‌شوند.

"عیداعید" ویژه برنامه رادیو نمایش است که به مناسبت دهه ولایت از بیستم تا بیست و نهم مرداد ماه به صورت زنده از شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.

این برنامه شامل بخش‌های متنوعی مانند: مسابقه، تست گویندگی، اجرای زنده نمایش رادیویی، تست بازیگری، استندآپ کمدی، موسیقی زنده همراه با گفت‌وگو با هنرمندان است  که در بخش اجرای زنده  نمایش رادیو معصومه عزیزمحمدی، بهادر ابراهیمی و فرزاد شیرمحمدی به ایفای نقش می‌پردازند.

براساس این خبر، علاقه‌مندان می‌توانند هر روز از ساعت 18 تا 20 با مراجعه به رادیو نمایش در میدان ارگ "پانزده خرداد"، خیابان داور، ساختمان رادیو، محوطه حیاط رادیو نمایش در این ویژه برنامه و جشن رادیویی به مدت ده روز  شرکت کنند.

گفتنی است نویسندگان این برنامه مهدی فراهانی، مهتاب سهیلی نیک، مهدی ازوج هومن و مرجان رضاییان هستند و شهرام راسخ به اجرای استند آپ کمدی می‌پردازد.

"عیداعید" به تهیه کنندگی علیرضا محمدنیا، با اجرای نگین خواجه نصیرو مهدی طهماسبی و گزارشگری مهران میرحسینی،  هر روز ساعت 18 تا 20 به صورت زنده در رادیو نمایش اجرا و از آنتن این شبکه رادیویی پخش خواهد شد. 

 

 داوران آثار سومین جشنواره "نوایش" معرفی شدند

طی احکامی جداگانه از سوی مدیر کل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش، داوران آثار سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی "نوایش" معرفی شدند.

در متن حکم آمده است: جشنواره نوایش فرصتی فراهم آورده است تا نقش و اهمیت نمایش‌های کوتاه رادیویی بیش از پیش نمایان شود.

در این مسیر ، انصاف و عدالت در داوری آثار حساسیت بیشتری پیدا می‌کند.

لذا نظر به تجربه و تعهد جنابعالی، بدینوسیله به عنوان عضو هیئت انتخاب سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی "نوایش" منصوب می‌شوید.

براساس این احکام، میکاییل شهرستانی ، شهریار کرمی و جهانشاه آل محمود به عنوان داور به بررسی آثار سومین جشنواره نمایش‌های کوتاه رادیویی "نوایش" می‌پردازند.

 

اجرای "گرگ ها" در تالار حافظ

نمایش "گرگ‌ها" به نویسندگی سارا دلپ، کارگردانی دانیال خجسته و دراماتورژی مهناز کیومرثی از ٤ شهریور ماه در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

"گرگ ها" روزهاى یکشنبه و دوشنبه به زبان انگلیسى و مابقى روزها به زبان فارسى اجرا خواهد شد.

پیش تولید این اثر نمایشی از آبان ماه سال گذشته آغاز و در دپارتمان هنرهای نمایشی سفیر تهیه شده است.

در خلاصه این نمایش آمده است:

"تیم دختران دبیرستانی فوتبال سالنی گرگ ها، خود را برای بازی‌های انتخابی دانشگاه به امید بورسیه شدن آماده می‌کنند؛ تا اینکه غریبه‌ای از راه می‌رسد و گرگ‌ها فصل را در شرایط پیچیده‌ای به پایان می‌برند."

سایر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان: المیرا شمشیری، طراح صحنه: دانیال خجسته و حامد ستاری، طراح لباس: مریم نور‌محمدی، طراح موسیقی: فرشاد فزونی، طراح گریم: سامان مه آبادی، طراح نور: محمدرضا رحمتی، گرافیک صحنه: مسعود جزنی، گرافیست: حامد حکیمی، مسعود جزنی، ساخت ویدئو: امیرحسام میرصادقی، عکاس: کیارش مسیبی، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی و روابط عمومی، رسانه و تبلیغات: گروه هنری پژواک.

این نمایش تهیه شده در دپارتمان هنرهای نمایشی سفیر گفتمان است و پیش فروش بلیت آن از روز دوشنبه ۲۱ مردادماه در سایت تیوال آغاز خواهد شد.

 

"ریچارد سوم اجرا نمی شود"  در  ایران تماشا به صحنه می‌رود

شایان صادقپور طراح و کارگردان جوان تئاتر نمایش ریچارد سوم اجرا نمی‌شود را به تماشاخانه ایران تماشا می‌برد.

از عوامل و بازیگران نمایش "ریچارد سوم اجرا نمی‌ شود" می‌توان از: نویسنده: ماتئی ویسنی یک، مترجم: اصغر نوری، طراح و کارگردان: شایان صادقپور، بازیگران: حسین سلیمی، آرمین همتی، آسمان انصاری، هانیه فرهادپور، امید حیدری، فاطمه توانا، خشایار نظامی پور، فرزانه حائری، سپهر رضایی ،دستیاران کارگردان و منشی صحنه: الناز میرزاپور، کیمیا آژیراک، مدیر تولید: امیرحسین اسکندری، طراح لباس: صبا تحویلداری، روابط عمومی: شهرآشوب مفتاحی، تبلیغات مجازی: فریبا جدیدی و اموررسانه: ناصر ارباب، طراح پوستر و بروشور: متین خیبلی، موسیقی، موسیقی متن، گیتار و کیبورد: مصطفی رحیم لو، آوا: بهنام صیادی، ویلون: راشد وکیلی و ویلون: فروغ فعال ، ویولن سل: یاسین زابلی و مهتا علینیان نام برد.