سرویس موسیقی هنرآنلاین: با پایان بخش موسیقی نواحی سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، از روز شنبه 19 مرداد بخش موسیقی دستگاهی این رویداد هنری آغاز شد.

در اولین روز برگزاری این بخش شرکت‌کنندگان در بخش آواز در تالار رودکی به صحنه رفتند و در مقابل هیئت داوران متشکل از حمیدرضا نوربخش، هنگامه اخوان، علی‌اصغر شاه‌زیدی و مظفر شفیعی تکنیک‌های آوازی‌ خود را ارائه دهند.

جشنواره در بخش آوازی کار خود را با حضور دو شرکت‌کننده در رده سنی الف شروع کرد و امیرحسین خانلقی و سیدمعین استکی اورگانی به نوبت نغمه‌های خود را سر دادند.

جشنواره ملی موسیقی جوان در بخش آوازی در رده سنی ب کار خود را با سه شرکت‌کننده ادامه داد. سجاد حسین‌زاده، پوریا علیزاده نمین و محسن سلطانی به روی صحنه آمدند و به آوازخوانی پرداختند.

پس از استراحتی کوتاه، بخش پایانی آواز آغاز شد و شرکت‌کنندگان رده سنی ج به اجرای برنامه پرداختند. حامد رنجبر، رحیم آزاداقبلاغ مصطفی خان، شلمو عاقلیان، سید جواد موسوی، وهاب گلستانی فرد، پوریا عابدینی، ادیب تیرانداز و آریا نوروزی به ترتیب آثار خود را اجرا کردند.

بخش دوم و پایانی روز دوازدهم جشنواره موسیقی جوان، به نشست نقد و بررسی آثار اختصاص داشت و هیئت داوران اجراها را مورد بررسی قرار دادند. آئین اختتامیه بخش موسیقی دستگاهی جشنواره ملی موسیقی جوان، سه‌شنبه پنجم شهریورماه از ساعت 18 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

سیزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان با دبیری هومان اسعدی و با مشارکت اساتید موسیقی کشور توسط انجمن موسیقی ایران، با حمایت معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر موسیقی و با همکاری بنیاد رودکی از ۵ مرداد تا ۵ شهریور در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.