به گزارش هنرآنلاین، فیلم سینمایی "دخمه" به نویسندگی و کارگردانی وحید ضرابی نسب در بخش مسابقه اصلی جشنواره بین المللی سئول در کره جنوبی به روی پرده می‌رود.

این جشنواره سینمایی از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ سپتامبر (۲۹ شهریور لغایت ۴ مهرماه) در مرکز جهانی هنر و فرهنگ سئول برگزار می‌شود و فیلم "دخمه" به عنوان تنها نماینده ایران در بخش‌های بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه  با ۲۵ فیلم منتخب دیگر از امریکا، انگلستان، آفریقای جنوبی، ژاپن، فرانسه، کانادا، چین، کلمبیا، اسپانیا، مکزیک، بلغارستان و کره جنوبی رقابت می‌کند.

"دخمه" که در ژانر معمایی و ترس و بر اساس آیین‌های فولکلور ایرانی ساخته شده است تاکنون در بخش مسابقه جشنواره‌های سینه فانتزی برزیل، ماربلای اسپانیا و فیلم‌های اول کارگردانان در لندن پذیرفته شده است.

در این فیلم به نویسندگی و کارگردانی وحید ضرابی‌نسب، پوریا پورسرخ، شقایق فراهانی، کاوه خداشناس، خسرو شهراز، سمیرا حسینی، مهدی میامی، حسین توشه، مهری آل‌آقا و لیلا سرمدی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فرشاد خالقی مدیر تصویربرداری، کاوه ایمانی تدوین، حسین ابوالصدق طراحی صدا و میکس، هادی افشار مدیر صدابرداری، امید گل زاده طراحی گریم، آبتین برقی طراحی صحنه و لباس و وحید قطبی‌زاده جلوه‌های ویژه فیلم را بر عهده داشته‌اند. پخش جهانی فیلم نیز بر عهده امیر نادر بابایی است.