سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه نقاشی نسرین کیشانی، هنرمندی از خانواده سندرم داون در گالری شکوه برگزار می‌شود. در این نمایشگاه آثاری به نمایش درمی‌آید که می‌توان آنها را به سه دسته یا دوره شروع یک ایده، دوره آشنایی با رنگ و دوره شناخت رنگ،تناسب، فرم، جانمایی و چند بعدی بودن (شکوفایی) تقسیم کرد.

علی جمالیان درباره این آثار نوشته است: با بررسی اجمالی و سریع آثار اولیه خلق شده، می‌شود به راحتی به این نکته پی برد که خالص‌ترین نوع هنر چه از لحاظ زیبایی‌شناختی، چه از لحاظ توازن، چه از لحاظ نظم و بی نظمی، دقیقا همان آثار دوره اول هستند که در طی سال اول و ماه‌های اولیه شروع به کار نقاش پدید امده است. مجموعه‌ای از یکپارچگی، خلوص،کودکی،آرزو، فهم و زبان هنر. زبانی که نقدیست بر جامعه و تلنگریست بر محیط پیرامون که من هم هستم، من هم می‌بینم، من هم زیبایی را احساس می‌کنم، من هم می‌توانم یک هنرمند باشم.

در تمام آثار هر سه دوره حس علاقه به رنگ‌بازی و رنگ‌گذاری را می‌شود به راحتی مشاهده کرد. مثلا در یکی از تابلوها زمستان را بر روی کاغذ نقش کرده، فارغ از هر نگاهی، تمام حس درونی، آرزوها، آمال‌ هنرمند را می‌شود در این تابلو دید. افکاری که می‌گوید من هم زمستان را می‌شناسم ،من هم آدم برفی را می‌شناسم، من‌هم می‌دانم برف بازی چیست و چه لذتی دارد و در نهایت من‌هم می‌توانم.

در حین مشاهده آثار به دوره دوم می‌رسیم که بیانگر حسی است که با تلاش مربی و ایجاد علاقه به رنگ‌بازی و رنگ‌گذاری، ترکیب رنگ‌ها روی بوم، شناخت بافت بوم، نقش‌گذاری شده است به طوری که هنوز گزاره‌هایی از فیگور، یافته‌های درونی، تناسبها چیدمان‌ها و نظم را می‌شود دید که به اعتقاد من، این دوره از نقاشی کاملا مشخص هست روحیه هنرمند در حال انتقال از دوره ایده به دوره شکوفایی است.

سپس به دوره سوم آثار می‌رسیم که اوج شکوفایی این ۳ سال هنرمند را نشان می‌دهد. بازی با رنگ‌ها، نحوه رنگ‌گذاری‌ها، ترکیب مواد، مکان‌یابی نقطه رنگی، احساس در پرتاب رنگ و اینکه در لحظه چه ذهنیتی، چه هدفی چه تفکری در ذهن هنرمند می‌گذرد، در مجموعه آثار دوره سوم به جرات اوج شکوفایی هنرمند را شاهد هستیم.

با مرور بر این آثار به این نکته می‌رسیم که ذهن انسان در هر شرایطی آمادگی پذیرش علای و خواسته های جدید را دارد، چه تعداد کروموزوم‌ها متناسب باشد و چه یک کروموزوم اضافه داشته باشیم.

در مسیر مشاهده آثار تمام ۳ دوره، مسیری کاملا رو به رشد همراه با علاقه را شاهد هستیم و نقاشی‌های موجود، درک کامل یک نمونه سندرم داون هست از بین میلیونها سندرم داون در جهان هستی که دیده نمی‌شوند.

گفتنی است نمایشگاه نقاشی نسرین کیشانی با نام "به رنگ خیال" 18 تا 23 مرداد در گالری شکوه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 مراجعه کنند.