سرویس معماری هنرآنلاین: کارگاه "معمار، استراتژیستِ یک شهر" با گاهی بر استراتژی شهری و بازآفرینی محور پامنار با رویکرد بهبود فرهنگی برگزار می‌شود.

در توضیح این برنامه آمده است: در این کارگاه یک فرآیند تدوین استراتژی و طراحی را با در نظر گرفتن ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه با رویکرد طراحی مبتنی بر پتانسیل‌های نهفته در زمینه طرح مورد بحث برای ارتقاء جایگاه معمار و ذی نفعان حوزه معماری تدوین و طراحی شده است. لذا جنبه‌های گوناگون برخورد با یک محور شهری را خواهیم شناخت، با چالش‌های احتمالی مواجه می‌شویم، ٣ بلوک ساختمان حائز اهمیت در محور را مطابق استراتژی و سناریو خلاق هر گروه تغییر کاربری می‌دهیم و در نهایت در طول یک کارگاه سه روزه هر گروه سلسله‌ای از استراتژی‌ها، سناریو و ارزش‌افزوده‌های خلاقانه و کارا به همراه یک مستر پلان طراحی شده خواهد داشت.

در این برنامه امیر انوشفر، نامزد دریافت جایزه آقاخان در سال 2019 به "بازخوانی تجربه بازآفرینی محور انقلاب" می‌پردازد. همچنین مصطفی حسینی موضوع "بایدها، نبایدها و سیاست‌های بازآفرینی کیفی محور پامنار" را مطرح می‌کند.

در بخش دیگری از این کارگاه، مهرداد زواره محمدی درباره موضوع "روش‌های ایجاد ارزش افزوده طراحانه برای یک پروژه در بستر شهر" سخنرانی خواهد کرد. شادناز عزیزی نیز در ادامه این کارگاه موضوع "بازخوانی تجربه بازآفرینی شهر بیجار" و پرشیا قره گوزلو، "لایه‌های اجتماعی، اقتصادی و محیط زیستی شهر و راه‌حل‌های طراحانه" را مورد بررسی قرار می‌دهند.

همچنین مهدی امیدی، طراح شهری و مدرس دانشگاه به عنوان استاد در این کارگاه حضور خواهد داشت.

این کارگاه‌ها طی چهار دوره برگزار می‌شود که دوره نخست آن 18 و 19 مردادماه در نوبنیاد، کارخانه نوآوری‌های وی برگزار می‌شود.

دوره دوم، سوم و چهارم نیز از هفته نخست تا سوم شهریورماه برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان به حضور در بخش سخنرانی‌های این کارگاه می‌توانند پنج شنبه 17 مرداد ماه به عودلاجان، خانه کاظمی‌ها، مراجعه کنند.